آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت بیمه البرز: شرکت های خارجی بعد از برجام فقط می آیند و می روند

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در خصوص حضور شرکت های خارجی بعد از برجام گفت: درحال حاضر مذاکرات با شرکت های خارجی فراوان است و آنها فقط می آیند و می روند.

سیدرسول تاجدار در گفت وگو با نسیم، درباره تاثیر پسابرجام بر صنعت بیمه و عقد قرارداد با شرکت های بیمه ای خارجی هم گفت که شرکت بیمه البرز، همانند سایر شرکت های بیمه ای موجود در کشور بوده و در حال حاضر مذاکرات با شرکت های خارجی فراوان است و آنها فقط می آیند و می روند.

وی توضیح داد که شیوه حضور شرکت های بیمه ای خارجی در ایران به سه دسته تقسیم می شود که خرید سهام شرکت های بیمه ای موجود در کشور، ایجاد دفاتر ارتباطی در ایران و ثبت شرکت خارجی در ایران در زمره این سه شیوه بوده که در حال حاضر، فقط شرکت های خارجی دفاتر ارتباطی در ایران ایجاد کرده اند که به معنی جذب پرتفو در صنعت بیمه کشور نیست.

به گفته تاجدار، شرط پذیرش پرتفوی از خارج کشور در صنعت بیمه منوط به داشتن رنکینگ بین المللی شرکت های داخلی بوده در غیر این صورت بهای تمام شده خدمات بیمه ای به صورت جدی افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز، گفت که صنعت بیمه ایران قبل از تحریم ها هم واگذارکننده و انتقال دهنده ریسک به خارج از کشور بوده زیرا حجم صنعت بیمه ایران بسیار کوچک است.

تاجدار گفت که کل سرمایه و ذخایر شرکت های بیمه ای نزدیک به 35 میلیارد دلار بوده که این رقم در معیارهای جهانی بسیار کوچک است و بازدهی صنعت بیمه کشور زیر 12 درصد است.

وی اذعان داشت که در حال حاضر هیچ کسی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه کشور را نداشته و گفت که در شرایط پسابرجام، در زمینه پذیرش ریسک از خارج هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.