آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزارت نفت خسارت نشت نفت به رودخانه سرخون را می پردازد

سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت گفت: این وزارتخانه خسارت ناشی از شکستن خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری را به طور کامل پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا، شجاع الدین بازرگانی در نشست بررسی مشکلات آلودگی نشت نفت منطقه سرخون در بخش میانکوه شهرستان اردل تاکید کرد: خسارت وارده ناشی از جابه جایی و نشت لوله انتقال نفت مارون در این منطقه باید به طور دقیق بررسی و خسارت واقعی به مردم و کشاورزان فعال منطقه پرداخت شود.

وی افزود: در حادثه اخیر لوله انتقال نفت مارون باید از بخشی نگری پرهیز و زمینه جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مشابه در آینده فراهم شود.

وی یادآور شد: مسئله آب آشامیدنی، خسارت های وارده به مردم، پرورش دهندگان ماهی و کشاورزان و امنیت خط لوله انتقال نفت مارون اصلی ترین محورهای مربوط به این حادثه است و بروز چنین اتفاقاتی باعث ایجاد مشکل در معیشت و زندگی مردم، نابودی محیط زیست و کند شدن روند توسعه پایدار می شود.

بازرگانی، تامین آب آشامیدنی برای ساکنان منطقه سرخون را از وظایف اصلی وزارت نفت اعلام و تاکید کرد: به همین منظور باید اقدام کارشناسی و علمی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی یادآور شد: وزارت نفت از راهکارهای علمی به منظور رفع آلودگی نفتی در این منطقه و پاکسازی چشمه سرخون حمایت و هزینه ها و اعتبارات لازم در این خصوص را تامین و پرداخت می کند.

به دنبال بارندگی های اخیر بخشی از خط انتقال نفت خام خوزستان 12 آذر امسال در بخش میانکوه شهرستان اردل شکست و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون در این استان شد.