آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۰۱
سیاست
۳
جمله های کلیدی

انتقاد آیت الله هاشمی از دولت احمدی نژاد

شیره جان اقتصاد و فرهنگ ایران را گرفته و هدر دادند

گروه سیاسی| آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سفر دو روزه ای که به استان بوشهر داشت در دیدارهای متفاوت از موضوعات مهمی سخن گفت اما اصلی ترین اظهارنظر او مربوط به انتقاد از دولت سابق بود که گفت: متاسفانه فقط در یک مقطع هشت ساله یک دولت، شیره جان اقتصاد و فرهنگ ایران را آن هم در بهترین دوره قیمت نفت، گرفتند و هدر دادند.

جمله های کلیدی اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید:

با منطق دیپلماسی و استدلال سیاسی، بندهایی از قطعنامه 598 را اصلاح کردیم و الان از عراق خسارت های جنگ را طلب داریم که روزی خواهیم گرفت.

پس از جنگ، مردم آستین همت را بالازدند تا علاوه بر خرابی های پنج استان، عقب ماندگی های کشور را جبران کنند و همزمان با مردم، مسوولان در سیاست خارجی هم شیوه های گفتاری و رفتاری مناسبی پیش گرفتند تا کشور را بسازیم.

«مردم ایران به خاطر تدین و وفاداری، مستحق نصرت الهی در جنگ و سازندگی بودند و هستند»، امروز شرایط دشمنان ما در جنگ، یعنی حزب بعث، منافقین و حتی امریکا که حامی ارتش عراق بود، چگونه است؟!

متاسفانه فقط در یک مقطع هشت ساله یک دولت، شیره جان اقتصاد و فرهنگ ایران را آن هم در بهترین دوره قیمت نفت، گرفتند و هدر دادند.

می خواستند آمار اشتغال را بالاببرند، اما مثلادر ذوب آهن اصفهان که گنجایش نیروی انسانی آن 6 هزار نفر بود، 18 هزار نفر را مشغول کردند که هیچ کاری پیش نمی رود و همین شرایط در جاهای دیگر از جمله نهاد ریاست جمهوری نیز برقرار است!

سیاست خارجی دولت نهم و دهم بهانه ای برای زورگویان جهانی بود و کار به جایی رسیده بود که برنامه داشتند تا مثل عراق، در ایران هم نفت در برابر غذا باشد که مردم ایران، با انتخاب دولت تدبیر و امید، به دنیا ثابت کرده اند که ایرانیان هم در برابر حمله ها مقاوم هستند و هم می خواهند با دنیا کار کنند.

برجام نتیجه واقعی انتخابات مردم ایران در سال 92 است و در شرایطی که کشتی های ما را به بنادر دنیا راه نمی دادند و از ایران، نه چیزی می خریدند و نه می فروختند، الان برای ایجاد رابطه با ایران مسابقه گذاشتند و برای دنیا ثابت شده است که انتخاب مردم ایران در سال 92، اعتدال در سیاست داخلی و تعامل با جهان در سیاست خارجی بود.