آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۸
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

بروجردی: ظریف نمی خواست سخنانش منتشر شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تلویحا تایید کرد مطالب نقل شده از وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون درست است.

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز چهارشنبه گفته بود که ظریف در جلسه این کمیسیون گفته است «اعتراف می کنم اشتباه کردم و به جان کری اعتماد کردم، اگر استراتژی خود را دنبال می کردم اکنون با مشکل مواجه نمی شدم. می پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را قبول می کنم». در پی انتشار این سخنان محافل غربگرا به دست وپا افتاده و سعی کردند سخنان ظریف را انکار کنند یا با ادعای محرمانه بودن سخنان، اصل این اظهارات را به حاشیه ببرند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما هر چند حاضر به ورود به محتوای سخنان ظریف نشد اما گفت: آقای کریمی قدوسی در دوره قبل هم این عقیده را داشتند که «به نظر من مطالب محرمانه نیست و قابل افشاست.»

وی ادامه داد: در موضوع اخیر هم به رغم اینکه آقای کریمی قدوسی در جلسه حضور نداشت ولی به گونه ای مطلع شد.

بروجردی گفت: با وجود اینکه آقای ظریف سه بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده بودند «مطالبی را عنوان می کنم و تاکید دارم حتما این موارد از قول من عنوان نشود و اگر عنوان شود به روال کار جاری وزارت خارجه به خصوص در عرصه هسته ای ضربه می زند» اما این اتفاق رخ داد و موجب شد که ما عملا یک بار دیگر در شرایط قبلی قرار بگیریم.