آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
صفحه اول
۱

صدیقی: مسئولان تصمیم جدی درخصوص نقض برجام بگیرند

خطیب جمعه تهران با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مقابله با تخلف آمریکا در برجام گفت: توقع ما از مجریان و مسئولان امر، یک اقدام عزت ساز و تصمیم جدی درخصوص نقض عهد در برجام است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: نقض برجام قابل پیش بینی بود و مقام معظم رهبری از روز نخست با صدای رسا اعلام کردند که ما به طرف مقابل بدبین هستیم و آمریکا عهدشکن است.

وی گفت: آن روز مسئولان ما که دنبال این توافق بودند، باید با استحکام بیشتری وارد می شدند و بزودی تسلیم نمی شدند.صدیقی تصریح کرد: حال که روشن شد و کسی نمی تواند انکار کند که اینها نقض عهد کردند، باید مقابله ای در تراز یک کشور انقلابی و قدرتمند صورت بگیرد.

وی با تاکید بر این که نباید به صورت دم دستی به موضوعات پرداخت، اظهار کرد: آنچه را که رئیس جمهور به سازمان انرژی اتمی دستور داد، چیزی نبود که برای آمریکا مشکلی درست کند و آنها نیز اعلام کردند خلاف برجام نیست و برای ما نیز مشکلی نیست. صدیقی گفت: باید قدم هایی برداریم که نشان دهد ما انقلاب کردیم و قدرتمندیم و اگر بخواهیم حرف خودمان را به کرسی می نشانیم.

همچنین مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، مطالبه رفع حصر سران فتنه از تریبون و جایگاه نظام را سوءاستفاده دانست.وی افزود: اگر قرار بر اجرای عدل اسلامی درباره سران فتنه باشد، چیزی کمتر از چند اعدام در انتظارشان نخواهد بود؛ امروز حصر سران فتنه پرده ای از رافت اسلامی است نه جفا به آنان. چون اگر حصر آنان برداشته شود جایگزین حصر، آزادی نیست و با آن همه جرم و خیانتی که در حق ملت روا داشتند، غیر از اعدام جایگزینی وجود ندارد.