آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
ایران
۱۵

آزادراه حرم تا حرم به بزرگراه تهران قم متصل می شود

آزادراه حرم تا حرم با تکمیل قطعه چهارم کنارگذر جنوبی استان تهران تا چهار ماه آینده به بزرگراه تهران قم متصل می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر راه و شهرسازی دراین باره گفت: این آزادراه 9 تبادل روی آزادراه ها و جاده های متصل به تهران دارد و ترافیک منتهی به پایتخت را در هر مسیر منتقل و از داخل تهران خارج می کند.

خیرالله خادمی با بیان این که این آزادراه در شعاع 50 کیلومتری تهران درحال ساخت است، افزود: از جمله مزایای ویژه این آزادراه، اجرای روسازی و لایه های ساب بیس و بیس (اساس) با فینیشر و غلتک ویژه است که موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مسیر در این طرح می شود.

وی پیشرفت کل آزادراه چرمشهر به آبیک قزوین معروف به کنارگذر جنوبی تهران را 18 درصد اعلام و تصریح کرد: قطعه چهارم این طرح تا امروز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اوایل اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

خادمی با اشاره به مدت چهار ساله در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح تاکید کرد: هم اکنون طبق برنامه باید 8 درصد پیشرفت داشته باشیم، اما از برنامه زمان بندی شده جلوتریم و حداکثر در مدت سه سال و نیم، طرح تکمیل می شود.

به گفته وی، هم اکنون 20 کیلومتر از مسیر 38 کیلومتری قطعه چهار (از آزادراه حرم تا حرم به بزرگراه تهران قم) آسفالت شده است که با تکمیل آسفالت 18 کیلومتر مسیر باقیمانده در قطعه4، آزادراه قم گرمسار به بزرگراه تهران قم متصل می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی، درختکاری در حاشیه دو طرف مسیر را اقدامی برای ایجاد یک معماری زیبا و برای حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: برای اولین بار درکشور دو طرف بیش از 70 کیلومتر از آزادراه چرمشهر ورامین به آبیک قزوین، درختکاری می شود.

خادمی درباره هزینه های ساخت این طرح گفت: کل هزینه ساخت این آزادراه بیش از 2500 میلیارد تومان است که از طریق سرمایه گذاری 70 درصدی قرارگاه خاتم الانبیا و 30 درصدی دولت انجام می شود که دولت سهم خود را از طریق اوراق مشارکت پرداخت می کند.

کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به مدت 90 دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین به مدت 110 دقیقه و همچنین صرفه جویی 700 میلیون لیتری بنزین در طول 20 سال دوره بهره برداری و 1600 میلیون لیتری گازوئیل در همین مدت از مزایای اجرای این طرح است.