آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
جامعه
۱۷

دوباره آلودگی، دوباره نفس تنگی پایتخت

آلودگی دوباره خبرساز شد و مدارس پایتخت را به تعطیلی کشاند آن طور که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز خبر داده به علت آلودگی هوا، همه مدارس ابتدایی استان تهران بجز دماوند، فیروزکوه، میگون، رودهن و لواسان امروز تعطیل است. از معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز خبر رسید که به دلیل افزایش آلاینده ها در هوای پایتخت امروز آرم طرح ترافیک روزانه به فروش نمی رسد.

به گزارش جام جم، اداره کل هواشناسی استان تهران نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: نفوذ سامانه بارشی از امشب تا فردا، همراه با وزش باد موجب کاهش آلاینده های جوی شده و کیفیت هوای تهران را سالم می کند.

براساس این گزارش امروز آسمان استان تهران، به ویژه در بخش های مرکزی و جنوبی غبارآلود و از لحاظ کیفیت هوا در شرایط ناسالم است.

همچنین حسن کریمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز خبر داد که امروز به علت آلودگی هوا، همه مدارس ابتدایی استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه، میگون، رودهن و لواسان فردا تعطیل است. به گفته او همه پیش دبستانی ها و مهدهای کودک هم تعطیل هستند.

مازیار حسینی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به فارس گفته به دلیل افزایش آلاینده ها در هوای پایتخت امروز آرم طرح ترافیک روزانه به فروش نمی رسد.

به گفته او با بررسی وضعیت آلاینده ها و میزان آلودگی هوای تهران در مورد فروش یا عدم فروش آرم طرح ترافیک روزانه برای سایر روزهای هفته، متعاقبا تصمیم گیری شده و نتایج آن به شهروندان اعلام خواهد شد.