آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۹
صفحه آخر
۱۲

پلیس آمریکا درباره حملات تروریستی در تعطیلات کریسمس هشدار داد

پلیس فدرال آمریکا هشدار داد که داعش از حامیانش خواسته تا در تجمعات تعطیلات سال نوی میلادی در آمریکا از جمله در کلیساها دست به انجام حملاتی بزنند.

وحشت از حملات ترویستی در آستانه سال نوی مسیحی اروپا و آمریکا را فرا گرفته، در آلمان یک هفته بعد از حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین که به کشته و مجروح شدن بیش از 60 تن انجامید هنوز اوضاع به حالت عادی برنگشته و مقامات امنیتی از ترس وقوع حملات تروریستی جدید در شهرهای مختلف این کشور در وضعیت آماده باش هستند. در فرانسه، انگلیس و ایتالیا، بلژیک و کم و بیش در سایر کشورهای اروپایی نیز مقامات امنیتی هشدار های مشابهی داده اند.

در آمریکا نیز وضعیت مشابهی حکمفرماست طی سال گذشته پای تروریست های داعش به موطن اصلی خود نیز رسید و تروریست هایی که در سوریه و عراق مار خورده و افعی شده بودند چندین عملیات تروریستی را ساماندهی کردند. دیروز نیز مقامات «اف بی آی» پلیس فدرال آمریکا نسبت به وقوع حملات داعش در این کشور هشدار دادند.

این هشدار از سوی اداره تحقیقات فدرال آمریکا

(اف. بی. آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام شده و پس از آن مطرح شد که لیستی از کلیساهای آمریکا در وب سایت های حامی داعش منتشر شد. در بیانیه اف. بی. آی آمده است: اف. بی. آی مطلع است که انتشار لیست کلیساها به منظور ترغیب حامیان داعش برای انجام حملاتی در سال نوی میلادی است. اف بی آی تمام تهدیدات را پیگیری می کند و روند تحقیقات متوقف نمی شود.