آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۹
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

کاکایی ها در لاهیجان

هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما تالاب ها، آب بندان ها و سواحل در استان های شمالی ایران محل مناسبی برای استراحت و طی کردن فصول سرد سال برای پرندگان محسوب می شود. در این تصویر انبوه کاکایی ها را در لاهیجان می بینید.

آبتنی در آب گرم

این ماکاک ژاپنی که نوعی بوزینه است و به میمون برف شهرت دارد، در حال تفکر و مراقبه به نظر می رسد، اما او در حال خودآرایی است. زیستگاه اصلی میمون های برف در شمال و در جایی دورتر از محل زندگی پستانداران دیگر است. آنها برای زندگی روش هایی را به کار می گیرند که توسط انسان های ساکن در آب و هوای سرد استفاده می شود. این ساکنان ارتفاعات ژاپن در حال لذت بردن از شست و شوی خود در چشمه های آب گرم هستند و بدن خود را گرم می کنند.

زیبا، اما ترسناک

این سه دریاچه کوچک به خاطر قرارگرفتن در یک موقعیت جغرافیایی صعب العبور و نزدیک به یک آتشفشان به مقصدی ترسناک برای گردشگران مبدل شده است. دریاچه کلیموتو در نزدیکی آتشفشانی در کشور اندونزی و در جزایر فلورز است و نزدیک شدن به آنها دل و جرات فراوان می خواهد.

برکه آبی

رنگ این برکه تماما آبی است و در هوکایدوی ژاپن قرار دارد. نکته جالب توجه راجع به برکه این است که تمام درختانی که در آن روییده اند، خشک شده و هیچ شاخ و برگی ندارند.