آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۹
صفحه آخر
۲۰

برگزیدگان جایزه «جلال» معرفی شدند

برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» معرفی شدند و به هفت نفر از نویسندگان، درجه هنری اعطا شد.

به گزارش ایسنا، در بخش رمان و داستان بلند، «لم یزرع» نوشته محمدرضا بایرامی از نشر نیستان برگزیده شد و 30سکه تمام بهار آزادی به نویسنده اش تعلق گرفت.

در بخش داستان کوتاه، «بازار خوبان» نوشته آرش صادق بیگی از نشر نگاه و «روباه شنی» نوشته محمد کشاورز از نشر چشمه برگزیده شدند و به هر کدام 15 سکه تمام بهار آزادی تعلق گرفت.

در بخش مستندنگاری، «پیغام ماهی ها» نوشته گلعلی بابایی از نشر 27 و «ر» (درباره شهید رسول حیدری) به قلم مریم برادران از نشر آرما شایسته تجلیل شدند و به هر کدام ده سکه تمام بهار آزادی تعلق گرفت.

اما داوران بخش نقد ادبی، چند روز قبل از مراسم پایانی جایزه اعلام کردند که نسبت به آثار منتشرشده این حوزه در سال 94، نظر مساعدی ندارند و بدون اعلام نام نامزدهای آن به استقبال اختتامیه خواهند رفت. در بخش ویژه افغانستان که امسال به جایزه اضافه شده، در حوزه رمان «چارگرد قلاگشتم» نوشته محمداعظم رهنورد زریاب و «گرگ های دوندر» نوشته احمد ضیا سیامک هروی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش ویژه افغانستان در حوزه داستان کوتاه «خروسان باغ بابر» نوشته حسین فخری و «کابل جای آدم نیست» نوشته سیدعلی موسوی برگزیده شد.

در مراسم پایانی جایزه «جلال آل احمد» که 4 دی در تالار وحدت برگزار شد، با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در ایران از سند بخش «جایزه جهانی داستان فارسی» رونمایی شد.

همچنین در این مراسم هدایت الله بهبودی، داوود غفارزادگان، میثاق امیرفجر، رضا امیرخانی، محمدرضا کاتب، ابوتراب خسروی و مجید قیصری گواهینامه درجه یک هنری دریافت کردند.