آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
صفحه آخر
۱۲

چین از اولین ناو هواپیمابر خود رونمایی کرد

چین برای اولین بار پس از رونمایی از ناو هواپیمابر ساخت خود اعلام کرد از این ناو غول پیکر در رزمایش نظامی این کشور حوالی غرب اقیانوس آرام استفاده می کند.

چین برای معرفی خود به عنوان یک قدرت جهانی و برای اینکه جایگاه آمریکا را به چالش بکشد سرمایه گذاری زیادی را روی توان نظامی خود انجام داده بر اساس گزارش های منتشر شده دولت این کشور طی یک دهه گذشته بودجه نظامی خود را به «شدت» افزایش داده است سرمایه گذاری بر روی ساخت ناوهای هواپیمابر، یکی از اقدامات چین در این حوزه است.

در همین راستا چین اعلام کرده از اولین ناو هواپیمار بر خود با شرکت در یک رزمایش نظامی در آقیانوس آرام رسما رونمایی می کند. به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی چین در بیانیه ای اعلام کرد «لیائونینگ» اولین ناو هواپیمابر ساخت این کشور با همراهی دیگر کشتی های جنگی رزمایش نظامی دریایی را برگزار می کنند.

این رزمایش در راستای برنامه های نظامی سالیانه چین برگزار می شود و نیروی دریایی چین گفته در رزمایش پنج شنبه آینده این ناو در کنار سایر تجهیزات دریایی و هوایی حضور خواهد داشت.

رزمایش نظامی چین در حالی برگزار می شود که به دلیل تماس تلفنی رئیس جمهور منتخب آمریکا با رهبر تایوان توقیف زیر دریایی بدون سرنشین آمریکا در دریای چین جنوبی از سوی پکن تنش ها میان پکن و واشنگتن به شدت افزایش پیدا کرده است. طی هفته های اخیر نیز نیروی هوایی چین بر فراز دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی رزمایش نظامی برگزار کرده است.