آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
صفحه آخر
۱۲

هشدار علمای بحرین درباره تلاش آل خلیفه برای نزدیکی به اسرائیل

علمای بحرین نسبت به تحرکات آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی جایی در بحرین نخواهد داشت.

با انتشار خبر تلاش آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، علمای بحرین با انتشار بیانیه ای تحرکات رژیم آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را اقدام «تحریک آمیز خطرناک» و «خیانت بزرگ به امت اسلامی و عربی» برشمردند. علمای بحرین از تلاش مقامات آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر این تحرکات نیز انتقاد کرده و افزودند: «اهداف شوم این اقدام روشن است و رژیم خونخوار صهیونیستی به هیچ وجه به دوست تبدیل نخواهد شد و جایی در بحرین نخواهد داشت.»

افشاگری تازه سایت ویکی لیکس، نشان می دهد «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بارها آمادگی خود را جهت دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

برخی سایت های خبری نیز از سفر چند عضو موساد به بحرین در چارچوب سفر دوره ای به چند کشور حوزه خلیج فارس خبر دادند. هر چند منامه گاهی تظاهر به دشمنی با رژیم صهیونیستی می کند، اما سیاست های بحرین به ویژه پس از انتشار اسناد ویکی لیکس نسبت به این رژیم برملاو علنی شده و روابط میان دو طرف رشد کرده است.

اگرچه پیش از این نتانیاهو و بسیاری دیگر از مقامات و رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند «بسیاری» از کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

تحصن 7 ماهه شد

تحصن شهروندان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در منطقه الدراز در غرب منامه نیز وارد هفتمین ماه خود شد.

محاصره شدید منطقه الدراز از سوی نظامیان رژیم آل خلیفه و بازداشت گسترده روحانیون و شخصیت های سیاسی و حقوقی و هواداران شیخ عیسی قاسم، نتوانسته تحصن بحرینی ها را متوقف کند. رژیم آل خلیفه به منظور پایان دادن به تحصن شهروندان بحرینی، مانع ورود آب آشامیدنی، گاز و سایر امکانات به منطقه الدرازشده است.

حکومت بحرین 31 خرداد ماه گذشته، شیخ عیسی قاسم را از حق شهروندی محروم کرد. از همان تاریخ مردم برای جلوگیری از دستگیری رهبرشان، مقابل منزل وی تحصن کرده و مانع از دستگیری وی شده اند. بحرین از سال 2011 میلادی صحنه اعتراض های مسالمت آمیز مردم این کشور علیه خاندان حاکم است معترضان بحرینی خواستار حق تعیین سرنوشت هستند.