آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
صفحه آخر
۱۲

به دلیل عدم همکاری مقامات دولتی، ماموران دادستانی کره جنوبی به کاخ ریاست جمهوری حمله می کنند

به دلیل عدم همکاری دفتر ریاست جمهوری و عدم اجازه تجسس دفتر رئیس جمهور، دادستانی این کشور تاکید کرده که احتمال یورش ماموران دادستانی به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی وجود دارد.

دادستان ویژه مسئول بررسی رسوایی رئیس جمهور کره جنوبی دیروز در خبری که نشان از قاطعیت این کشور در برخورد با فساد را دارد اعلام کرد، «به علت عدم همکاری متهمان و برای تحقیقات بیشتر باید به دفتر رئیس جمهور یورش برد.»

به گزارش فارس، یک تیم ویژه دادستانی مسئول بررسی فساد رئیس جمهور کره جنوبی است و باید در دفتر رئیس جمهور تجسس کند.

خانم «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی به یکی از دوستان خود که نقش حکومتی و دولتی نداشته اجازه مداخله در اداره امور حکومتی و مداخلات مالی داده بود. تیم تحقیقات گفته برای بررسی بیشتر در این زمینه لازم است به دفتر ریاست جمهوری دسترسی داشته باشند اما دفتر رئیس جمهوری کره اجازه این دسترسی را رد کرده است.

تا زمانی که پارک در سمت ریاست جمهوری باشد، مصونیت قانونی داشته و اجازه بازرسی از دفترش وجود ندارد.

خانم «های» طی هفته های اخیر بعد از افشای این رسوایی به شدت تحت فشار است و پارلمان این کشور رای به استیضاح وی داده است.

از سوی دیگر، در حالی که پارلمان کره جنوبی به استیضاح «پارک گئون های» رای داده و وی به طور موقت از این سمت تعلیق شده است، هزاران نفر از مردم روز شنبه برای نهمین بار با حضور در خیابان های سئول خواستار استعفای قطعی و همیشگی رئیس جمهور شدند.

این برای نهمین هفته متوالی است که تظاهرات اعتراض آمیز در کره جنوبی علیه رئیس جمهور برگزار می شود. حدود 200 هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در سئول شرکت کردند و بسیاری از آنها کودکان خود را نیز به همراه آورده بودند.

9 قاضی دادگاه قانون اساسی کره جنوبی قرار است درباره قانونی بودن استیضاح رئیس جمهور این کشور نظر بدهند. دادگاه قانون اساسی 180 روز فرصت دارد تا رای نهایی خود را صادر کند.

انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی قرار است اواخر 2017 برگزار شود ولی در صورتی که دادگاه قانون اساسی با استیضاح «پارک گئون های» موافقت کند و وی مجبور به کناره گیری از قدرت شود، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد.