آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷

دومین بیمارستان قاین اعتبار گرفت

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاینات گفت: دومین بیمارستان قاین در سال 96 بهره برداری می شود.

قاین - خبرنگار کیهان: حمیدی افزود: دومین بیمارستان قاین که دو سال از اخذ مجوز آن می گذرد و در لایحه بودجه 94 حتی یک ریال دریافت نکرده بود در ردیف بودجه اعتباری سال 96 قرار گرفت.

وی احداث اورژانس قاین را که از سال 89 کلنگ خورده و ناتمام مانده بود را از دیگر پروژه های مهم در دست اقدام بخش درمان شهرستان اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه جذب و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: با افتتاح این مرکز 35 تخت به تخت های بیمارستانی مرکز آموزشی بهداشتی شهدای قاین اضافه می شود و همزمان بخش دیالیز بیمارستان با 15 تخت و تجهیزات لازم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین در گفت وگو با خبرنگاران همچنین از احداث پایگاه اورژانس روستایی کرغند و آرین شهر خبر داد و افزود: این مراکز بلافاصله پس از احداث ساختمان که با مشارکت خیرین ا نجام می شود تجهیز خواهند شد.حمیدی همچنین از احداث درمانگاه تخصصی سرطان و درمان غربالگری سرطان در قاین و تکمیل زایشگاه تنها بیمارستان شهرستان خبر داد و یادآور شد: اگر چه این دو پروژه تاکنون با کندی پیش رفته اما تلاش بر این است که تا فروردین 96 این درمانگاه تخصصی مورد بهره برداری قرار گیرد. رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین در ادامه افزود: بخش های روان بخشی، سوختگی، عفونی و سی تی اسکن نیز در دستور کار توسعه و تجهیز قرار گرفته و به زودی ساخت آموزشگاه بهورزی با مساحت 10 هزار مترمربع و هزینه 2 میلیارد ریال و نیز احداث دو پایگاه بهداشتی ضمیمه کوثر و غدیر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان عملیاتی می شود.