آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

817 روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف

رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی گفت: راه ارتباطی 817 روستای استان (حدود 30 درصد روستاها) بر اثر بارش برف بسته شده است.

سرویس شهرستان ها - علی هوشیار افزود: یک هزار و 30 نفر کارکنان راهداری با 663 دستگاه در محورهای حوزه استحفاظی استان استقرار یافته و اقدام به برف روبی و نمک پاشی کردند.

وی اظهار کرد: تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد. هوشیار ادامه داد: میانه با 270، چاراویماق با 170، هشترود با 130 و مراغه با 90 روستا بیشترین و سراب با 2، جلفا با 5، ورزقان با 8 و اسکو و عجب شیر با 10 روستا دارای کمترین تعداد روستای بسته شده در اثر بارش برف هستند.

وی گفت: نیروهای راهداری با تمام امکانات و تجهیزات برای بازگشایی راه های بسته شده تلاش می کنند.

همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، بارش برف سنگین موجب تعطیلی مدارس در 29 شهر استان آذربایجان شرقی و تاخیر در پاره ای از مدارس و دانشگاه های آزاد اسلامی و سهند آذرشهر و تعطیلی کلیه بخش های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در روز یک شنبه شد.

بارش برف که از عصر شنبه آغاز و تا پاسی از نصف شب ادامه داشت موجب تعطیلی دیروز مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی تبریز و کلاس های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و تاخیر درس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، صنعتی سهند آذرشهر و دانشگاه های آزاد ممقان، شبستر، اسکو و صوفیان و عجب شیر شد.

همچنین مقاطع تحصیلی مختلف در شهرهای اسکو، خسروشاه، شهر جدید سهند، ایلخچی، آذرشهر، تسوج، شبستر، صوفیان، کندوان، گوگان، ملکان، مهربان، عجب شیر، ممقان، تیکمه داش، هریس، جلفا، مراغه، بستان آباد، میانه، خواجه، هشترود، بناب، خاروانا، سیه رود، ترکمان چای، نظر کهریزی و کاغذکنان تعطیل و یا با تاخیر فعالیت های خود را آغاز کردند.