آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۱
اجتماعی
۷

خبر

قدردانی تلفنی ابتکار از فداکاری سرباز مریوانی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تماس تلفنی با «محمد باختری» سرباز شجاعی که در پادگان عجب شیر، سگ گرفتار در سیم خاردار را نجات داده و بعد از آن بر اثر انفجار مین پای خود را از دست داد، جویای حال او شد و از فداکاری اش تشکر کرد.در این واقعه که روز 27 آذر ماه به وقوع پیوست، محمد باختری، سرباز 20 ساله مریوانی که در پادگان عجب شیر خدمت می کرد وقتی صدای ناله یک توله سگ گرفتار در سیم خاردار را شنید، برای کمک به سوی حیوان شتافت که بعد از نجات سگ، پای او روی تله انفجاری رفت و در نهایت پای راست خود را از دست داد.

معصومه ابتکار در گفت وگو با این سرباز فداکار ضمن آرزوی بهبود زود هنگام و سلامتی برای این جوان کرد گفت: از زمانی که شنیدم شما این فداکاری را انجام دادید و به شما آسیب وارد شد، بسیار متاثر شدم. ابتکار افزود: شما فداکاری بزرگی کردید و به طور قطع پیش خدا ماجورید و نام شما همه جا سر زبان هاست و همه از کار بزرگ شما یاد می کنند چون برای نجات یک حیوان بی زبان و آسیب دیده رفتید و آسیب دیدید. ابتکار همچنین از پیگیری مراحل درمانی این سرباز خبر داد.در واقعه ای دیگر در یکی از روستاهای شهرستان پیرانشهر یک روباه مورد آزار و شکنجه گروهی از مردم قرار گرفته و انتشار فیلم آن موجی از اعتراضات را در بین مردم و طبیعت دوستان ایجاد کرد که نهایتا با حکم دادستان شهرستان سه نفر از حیوان آزاران دستگیر شدند.

پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی با «ویتامین D»

تحقیقات جدید نشان می دهد که آفتاب گرفتن یا مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به بازگرداندن باکتری های خوب به روده کمک کرده و از سندروم متابولیک جلوگیری کند.

به گزارش مهر، دانشمندان کشف کردند که برای پیشرفت سندروم متابولیک در موش ها با اختلالات اساسی در باکتری های روده، کمبود ویتامین D لازم است.«استفان پاندول» یکی از این پژوهشگران مرکز پزشکی Cedars-Sinai در ایالات متحده در این باره می گوید: «براساس این مطالعه، ما معتقدیم حفظ ویتامین D در سطح بالا، یا از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا رژیم غذایی مناسب یا استفاده از مکمل ها، برای پیشگیری و درمان سندروم متابولیک مفید است.»