آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۰
ورزش
۹

اسکار، بالاتر از رونالدو و مسی

ولخرجی باشگاه های چینی برای پرداخت حقوق های نجومی به ستاره های دنیای فوتبال سبب شده بازیکن جدید تیم شانگهای با رقمی گران تر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پای برگه قرارداد را امضا کند.

شانگهای اس آی پی جی که ماه ژانویه سال 2016 با جذب هالک از زنیت سنت پترزبورگ با قراردادی به ارزش 55.8 میلیون یورو رکورد خرید گران ترین بازیکن در تاریخ فوتبال چین و آسیا را شکسته بود، این هفته رکورد قبلی اش را هم برای خرید اسکار، هافبک برزیلی چلسی شکست و این بازیکن 25 ساله را با قراردادی به ارزش 61 میلیون یورو خرید و او را به گران ترین بازیکنی تبدیل کرد که توسط باشگاه چلسی به فروش رفته است. اسکار حالانه تنها گران ترین بازیکن سوپرلیگ چین محسوب می شود، بلکه در رده بندی فوتبالیست های جهان از حیث کسب بالاترین حقوق در رده دوم قرار گرفته است؛ بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو!

در جدول رده بندی بازیکنانی که بیشترین حقوق را از تیم های باشگاهی خود دریافت می کنند، نیمار با حقوقی معادل 30 میلیون یورو در سال صدرنشین است. اسکار با 24 میلیون یورو دوم است و مسی و رونالدو هم با 22 و 21 میلیون یورو به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار دارند.