آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۰۴
سیاست
۲
گفت وگوی روز

هاشم زایی نماینده تهران در گفت وگو با «اعتماد» خبر داد

تشکیل کمیته داوری در فراکسیون امید جهت ارشاد اعضا

گروه سیاسی| عبدالرضا هاشم زایی، رییس سنی مجلس دهم حالابه عنوان ریش سفید فراکسیون امید در راس کمیته داوری این فراکسیون قرار گرفته است: کمیته ای که به قول خودش بیشتر جنبه ارشادی دارد و قرار است مسائل میان اعضای فراکسیون باهم یا مسائل میان اعضای فراکسیون با افرادی بیرون از آن را حل و فصل کند. او تلاش هایی هم برای جلب رضایت از شاکیان خصوصی یکی از نمایندگان داشته هرچند مایل نیست فعلادرباره آن حرفی بزند.

گفت وگوی کوتاه «اعتماد» با اورا بخوانید:

ظاهرا فراکسیون امید قرار است کمیته داوری تشکیل دهد. خبر تازه ای از آن نیست؟

کمیته داوری تشکیل شده است. اما به علت تصادف بنده و حدود دو ماه بستری شدنم کار آن با وقفه ای مواجه شد. خوشبختانه کارها از سر گرفته شده و الان در حال تصویب آیین نامه کمیته هستیم. هنوز آیین نامه کمیته تمام نشده است. در حال حاضر هم چون برنامه ششم را در دستور کار داریم و حدود شش شیفت در مجلس هستیم به همین دلیل جلسات این دست کمیته ها با وقفه روبه رو شده است.

اعضا و رییس کمیته مشخص شده اند؟

دوستان لطف کردند و به بنده به عنوان رییس کمیته داوری رای دادند. آقایان تاجگردون، مازنی و داودمحمدی و چند نفر دیگر هم عضو هستند.

دستور کار این کمیته قرار است چه باشد؟

باید آیین نامه آن نهایی شود تا جزییات معلوم شود اما به طور کلی تمام احزاب کمیته داوری دارند که مسائلی که بین اعضای آنها با هم یا بین اعضا با افراد و نهادهای بیرونی اتفاق می افتد را به این کمیته ارجاع می دهند تا مسائل را حل و فصل کند و تصمیم گیری نهایی را انجام دهد. این کمیته بیشتر جنبه ارشادی دارد.

خبرهایی از پادرمیانی شما برای جلب رضایت از شاکیان خصوصی یکی از نمایندگان هم شنیده شده است، درست است؟

بله، اقداماتی انجام دادم. اما این موضوع فعلاجدی نیست. بگذارید وقتی به نتیجه رسیدیم درباره آن توضیح بدهم.