آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۳
سیاسی
۲

خبر

دیدار استانداران کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهوری

اسدالله رازانی و سیدموسی خادمی، استانداران استان های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته [سه شنبه] به طور جداگانه با رئیس جمهوری دیدار و گزارشی را از اقدامات و عملکرد سه ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان ها ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدارها بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و همچنین لزوم توجه به توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در این استان ها تاکید و دستورات لازم را برای سرعت بخشیدن به این روند صادر کرد.

شلیک موفق سامانه های موشکی ارتفاع متوسط پدافند هوایی ارتش

شلیک سامانه های موشکی ارتفاع متوسط پدافند هوایی ارتش در مرحله دوم رزمایش «مدافعان آسمان ولایت 7» با تهاجم هواگردهای متخاصم به تاسیسات حساس جنوب کشور انجام شد که درآن سامانه های موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با این اهداف درگیر شدند و با موفقیت آنها را منهدم کردند. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ عباس فرج پورعلمداری در حاشیه رزمایش گفت: در این بخش از رزمایش، سامانه های موشکی بومی مرصاد و یازهرا 3(س) ضمن انجام عملیات کشف و رهگیری، هواپیماهای مهاجم دشمن فرضی را هدف قرار دادند. وی ادامه داد: افزایش برد کشف، درگیری و دقت بالادر انهدام هدف با ایجاد تغییرات سیستمی و الکترونیکی جدید در سامانه های موشکی مرصاد یا زهرا 3(س) در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت توسط کارشناسان نیروهای مسلح کشورمان ارزیابی شد. سخنگوی این رزمایش گفت: سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان که به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از 150 کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش بهره برداری شد از دیگر نکات این رزمایش بود. بنابراین گزارش، رزمایش مشترک و سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی با نام «مدافعان آسمان ولایت 7» از دوشنبه ششم دی ماه با اعلام رمز «یا قمر بنی هاشم» توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه به مدت سه روز در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شد.