آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۲
صفحه اول
۱

انتخابات سال آینده 450 میلیارد تومان آب می خورد

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برآورد وزارت کشور از هزینه برگزاری انتخابات گفت: برآورد وزارت کشور برای چهار انتخابات حدود 450 میلیارد تومان بود که به دلیل شرایط مالی، دولت تعدیلی را انجام داده است.

به گزارش فارس، علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تامین مالی انتخابات اظهارکرد: وزارت کشور باید چهار انتخابات را برگزار کند که بنده اسمش را 1+3 گذاشته ام، انتخابات شوراها که قطعا با یک مرحله انجام می گیرد، انتخابات میان دوره ای مجلس هم در چهار حوزه انتخابیه انجام خواهد شد که تعدادش هم خیلی زیاد نیست و چه بسا امکان دارد دو مرحله ای شود و به حکم قانون اگر انتخابات ریاست جمهوری هم به حد نصاب نرسد یعنی دو مرحله ای شود، قانون می گوید جمعه بعد از انتخابات باید انتخابات مرحله دوم برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برآورد وزارت کشور از هزینه برگزاری انتخابات گفت: برآورد هزینه ای وزارت کشور برای انتخابات 1+3 حدود 450 میلیارد تومان بود که به دلیل شرایط مالی، دولت تعدیلی را انجام داده که ان شاءالله مجلس کمک کند و آن نیازمندی که مجریان، وزارت کشور و ناظران دارند، تامین شود.

وی درباره برگزاری انتخابات 96 به صورت الکترونیکی افزود: بحث الکترونیکی شدن انتخابات فقط این نیست که بگوییم تنها روز اخذ رای و آن برگه ای که می خواهند در آن رای بنویسند به صورت الکترونیکی باشد بلکه شمارش هم الکترونیکی باید صورت گیرد. احمدی ادامه داد: با شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر شوراها که در مجلس است، مذاکرات جدی داشته ایم و جلو رفته ایم، اما این که بنده بگویم در چه مقطعی و در چه تعداد شعبه، انتخابات الکترونیکی برگزار می شود، این مساله نیاز به نهایی شدن دارد، ولی حسب گزارشاتی که تا این لحظه دارم، قاعدتا امکان این که انتخابات تمام الکترونیکی را در کل کشور بتوانیم انجام دهیم، بعید می دانم.