آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۲
فرهنگ و هنر
۱۶
شعر

حافظیه؛ میزبان جشنواره شعر انقلاب

آیین افتتاحیه ششمین جشنواره شعر انقلاب دیروز در حافظیه شیراز برگزار شد. این جشنواره امروز با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران ایرانی و شاعرانی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، کویت و جمهوری آذربایجان همراه بود، ابتدا غلامعلی مهدیخانی متخلص به «مجرد» شاعر پیشکسوت شیرازی غزلی با موضوع دفاع مقدس خواند. او این غزل را تحت تاثیر موشکباران کودکستانی در بروجرد در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سروده بود.

در ادامه مراسم علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری درباره مولفه های شعر انقلاب سخن گفت و اظهار کرد: برای شعر فارسی خیلی ها فدا شدند، خیلی ها محو شدند تا امثال حافظ، سعدی، مولانا و فردوسی سر برآورند. برای انقلاب هم همین طور و ما یاد تمام شهیدانی را که از جای جای ایران آمدند و انقلاب را پاس داشتند، گرامی می داریم.

او افزود: ما اینجا جمع شده ایم که شعر انقلاب را پاس بداریم، شعری که مولفه های زیادی دارد. اولین مولفه شعر انقلاب حرمت نهادن به انسان و اخلاق است. ما شاعران هم باید حرمت انقلاب را نگه داریم. شعر انقلاب از درون وصیت نامه امام خمینی (ره)، از بیانات مقام معظم رهبری و از قرآن بیرون می آید. شعر انقلاب اهل خودنمایی نیست و حرمت نگه می دارد.