آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
یادداشت

استویچف با چه اهدافی می آید؟

استویچف، جزو مربیانی است که کارنامه اش در رده باشگاهی مشخص است و کارنامه قابل قبولی در تیم های باشگاهی دارد.

این مربی سابقه کار با بازیکنان بزرگ والیبال را دارد و بخوبی می داند که چطور با بازیکنان بزرگ رفتار کند، اما این موضوع در ایران فرق می کند، زیرا بازیکنان خارجی در برخورد با مربیان خودشان حرفه ای تر از بازیکنان ایرانی رفتار می کنند.

در حال حاضر، مهم ترین وظیفه فدراسیون والیبال این است که وظایف بازیکنان تیم ملی را مشخص و چارچوب آنها را تعیین کند. ما در گذشته هم شاهد بودیم که بازیکنان ما در زمان کواچ و لوزانو به مشکلاتی با سرمربی تیم برخورد کردند. بنابراین نحوه برخورد بازیکنان با عملکرد مربیان متفاوت تر است.

مربیان بزرگ والیبال دنیا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به نظر من، استویچف می تواند در ایران عملکرد موفقی داشته باشد و مهم ترین مساله این است که جریان داخل زمین خودمان را درست کنیم. والیبال ما در دوران کواچ و لوزانو به صورت خفیف با شیب منفی روبه رو شد و بهتر است این شیب را به حالت مثبت برگردانیم. شناخت در دنیای والیبال فقط شناخت سبک بازی نیست. مربی بزرگی که برای کار به کشورهای مختلف سفر می کند، باید فرهنگ آن کشور را بررسی کند و نحوه برخورد بازیکنان کشورهای مختلف را طبق فرهنگ خودشان بسنجد ضمن این که قرار گرفتن روی سکوی المپیک 2020 توکیو، یکی از اهداف فدراسیون والیبال است و استویچف قطعا به این مساله فکر می کند که بازیکنان کنونی والیبال ما از نظر سنی آیا می توانند چهار سال بعد تیم ملی را همراهی کنند یا تغییرات گسترده در تیم ملی نیاز است.