آرشیو شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۴
شهرستان ها
۷

انتقاد دادستان کرج از ساخت خودروهایی که در چند ثانیه به سرقت می روند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرج با اشاره به افزایش پرونده های سرقت از خودرو، گفت: کارخانه های سازنده خودرو برای پیشگیری از سرقت باید چاره اندیشی کنند.

حاجی رضا شاکرمی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین پرونده ها مربوط به سرقت و پس از آن درگیری است، افزود: یکی از موضوعاتی که با آن درگیر هستیم، سرقت خودرو و وسایل داخل خودروها است که 50 درصد جرایم را به خود اختصاص می دهد.

وی اضافه کرد: سوال ما از برخی خودروسازان این است که چرا در تولید دقت نمی کنند، مسئولیت نمی پذیرند و شاهد هستیم سارقان ظرف کمتر از یک دقیقه خودرو را روشن و یا وسایل درون خودرو را سرقت می کنند، ما نمی توانیم تنها صاحب خودرو را مسئول بدانیم، بلکه خودروسازان نیز مسئولیت دارند.

شاکرمی گفت: سارقان به دنبال سرقت از خودروهای مدل پایین نیستند، چرا که سرقتشان زمان بر است بلکه به دنبال خودروهایی هستند که زیر یک دقیقه بتوانند آن را باز کرده و به سیستم آن دسترسی پیدا کنند، نقطه هایی در برخی از خودروها وجود دارد که با یک ضربه به نقطه ای خاص در کمتر از سه ثانیه باز می شود، این خودروها ایمن نیستند و کارخانه های سازنده خودرو برای این مسئله باید چاره اندیشی کنند.