آرشیو شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۵
سیاسی
۲۱

تعویق جلسه بررسی استعفای کروبی از اعتماد ملی

جلسه شورای مرکزی حزب «اعتماد ملی» برای بررسی استعفای مهدی کروبی از دبیر کلی این تشکل، به تعویق افتاد.به گزارش ایلنا، اسماعیل گرامی مقدم با اعلام این خبر گفت: با نظرسنجی که از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی انجام شد، تصمیم بر این شد که جلسه بررسی استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی - که قرار بود روز جمعه برگزار شود - به زمانی دیگر موکول شود. وی گفت که زمان برگزاری این جلسه بعدا اعلام خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته مهدی کروبی درنامه ای به اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، از دبیرکلی این حزب استعفا داد و از آنها خواست با مدیریت «رسول منتجب نیا» قائم مقام حزب، دبیرکل جدید این حزب اصلاح طلب را انتخاب کنند. به گزارش ایرنا، وی خطاب به شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نوشت:«اینجانب درخواست استعفا از دبیرکلی حزب را دارم و از دوستان تقاضا می کنم بدون دخالت عواطف و احساسات و به خاطر مصالح مهم تر حزب، این درخواست را قبول و تصویب کنند و با مدیریت جناب آقای منتجب نیا قائم مقام محترم، دبیرکل جدید را انتخاب کنند.»

این نامه در پی آن منتشر شد که رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در پی بروز اختلاف در این تشکل از قائم مقامی استعفا کرد. به گفته اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی، منتجب نیا با پیوستن این حزب به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مخالف بوده است؛ در حالی که شماری از اعضا خواستار حضور نماینده این حزب در نهاد انتخاباتی اصلاح طلبان بوده اند. حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به نقل از پدرش خبر داد که وی به دلیل بی اطلاعی از کم و کیف اختلافات، تصمیم گیری درباره استعفای منتجب نیا را به شورای مرکزی واگذار کرده است. دو روز بعد از این خبر بود که مهدی کروبی نیز از دبیر کلی اعتماد ملی استعفا کرد.رسول منتجب نیا در واکنش به استعفای دبیر کل اعتماد ملی گفته بود: همه اعضای شورای مرکزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند کرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود؛کما اینکه دبیران استان ها و شهرستان ها و اعضا با شنیدن این خبر بشدت نگران شدند و مخالفت خود را اعلام کردند. ما طبق توصیه ایشان جلسه ای را در هفته های آینده تشکیل خواهیم داد و اعضا را برای بحث پیرامون این مساله دعوت می کنیم.