آرشیو یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

شب های 100 میلیونی بسکتبال

جواد رحمتی (کارشناس ارشد بازاریابی در ورزش)

زمانی که به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر در کشور، استقبال چندانی از سوی دولت و حامیان مالی خصوصی از ورزش انجام نمی شود و بسیاری از ارگان ها، نهادها، سازمان ها و شرکت ها نقش مهم و کلیدی خود را در توسعه ورزش به عنوان بهترین راه برون رفت از بسیاری معضلات اجتماعی بخوبی درک نکرده اند یا مشارکت نمی کنند، برنامه پرمخاطب خندوانه و تیم فکری آن با همکاری اسپانسر برنامه با برگزاری یک مسابقه ویژه و ارزنده شوت بسکتبال صد میلیون تومانی، به طور باورنکردنی تب وتاب و هیجان زایدالوصفی را از این ورزش زیبا در سیما به نمایش گذاشته است.

این که از میان ورزش های گوناگون، شوت بسکتبال انتخاب شده، خود دلیل محکمی است که بسکتبال ورزش دقت، هیجان و سرگرمی فوق العاده ای است که می تواند در صورت همکاری وزارت ورزش، فدراسیون بسکتبال، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری ها و سازمان پارک ها و فضای سبز، به عنوان یک ورزش جذاب و خانوادگی مفرح مطرح شود که جنبه عمومی و قابل دسترس داشته باشد. این خود می تواند جامعه دوستداران و هواداران بسکتبال را وسیع تر کند و انگیزه حمایت و سرمایه گذاری را در این ورزش بیشتر.

با توجه به این که سالیان سال است جامعه بسکتبال بر کمبود زمان اختصاص داده شده به ورزش بسکتبال از سوی صدا و سیما اشکال وارد می کند و مدعی رفع تبعیض در این زمینه است، جا دارد از این گونه حرکات خود جوش برنامه سازان خوش فکر، قدردانی شایسته و حمایت شود. همچنین باید فرصت های جدیدی برای برنامه سازان فراهم کرد تا این نوع برنامه ها تقویت شود و به جنبه های دیگر مهارت های فردی ورزش ها با هدف سرگرمی پرداخته شود زیرا دستاوردهای تازه ورزشی در اجتماع به همراه دارد.