آرشیو دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۶
صفحه آخر
۱۲

ترزامی: «برگزیت» باعث شکاف طبقاتی و ایجاد دودستگی در انگلیس شد

نخست وزیر انگلیس می گوید «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اختلاف های بیشتری را در جامعه انگلیس نمایان ساخت، اختلاف هایی که ریشه در رفاه اجتماعی مردم داشت.

برگزیت یا همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به باور بسیاری از کارشناسان یکی از اتفاقات مهم سال 2016 میلادی اروپا بود که حکایت از گسترش اختلافات در بین کشورهای اروپایی داشت. این رفراندوم به اختلافات و گسترش شکاف ها در داخل انگلیس نیز به شدت دامن زده به طوری که ترزا می نخست وزیر انگلیس در پیامی به مناسبت سال نو میلادی از مردم کشورش خواست از تفرقه و دودستگی که پس از رای به خروج از اتحادیه اروپایی به وجود آمده دوری کنند.

«ترزا می» ضمن پذیرفتن این نکته که «برگزیت اختلاف های اقتصادی و اجتماعی را در کشورش عمیق تر کرده است» از مردم خواست اتحاد خود را استحکام بخشند.

نخست وزیر انگلیس این را هم گفت که «همه پرسی فوق اختلاف های بیشتری را در درون جامعه انگلیس نمایان ساخت، اختلاف هایی که ریشه در رفاه اجتماعی مردم داشت. اختلاف بین آنانی که به سادگی می توانند خانه بخرند، فرزندان خود را به مدرسه ای خوب بفرستند، شغلی ایمن بیابند و آنانی که از این توانایی ها برخوردار نیستند.» «ترزا می» قول داد در گفت وگوهای «برگزیت» هم نماینده شهروندانی باشد که به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند و هم آنهایی که به خروج رای دادند.