آرشیو دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۹۴۸
مسکن و عمران
۷

خبر

تکلیف جدید کمیسیون ماده 100

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به استانداران کشور، آخرین تصمیم شورای عالی در جلسه بررسی اصول شهرسازی موضوع تبصره یک ذیل ماده 100 با عنوان اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی را ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نامه پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به استانداران آمده است: به استحضار می رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 22/ 09/ 1395، پیرو صورتجلسه مورخ 12/ 08/ 1392 کمیته فنی و ارائه گزارش درباره کمیسیون ماده 100 و ضوابط ملاک عمل این کمیسیون درخصوص بررسی اصول شهرسازی موضوع تبصره 1 ذیل ماده فوق الذکر با عنوان «اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی» و همچنین سایر موارد آن مصوب کرد:

-منظور از اصول شهرسازی، فنی و بهداشتی، اصول و ضوابط طرح های جامع و تفصیلی و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مقررات ملی ساختمان است.

-شهرداری ها مکلف هستند از ساخت و سازهای بدون پروانه یا تخلفات ساختمانی جلوگیری کنند.

-دبیرخانه های کمیسیون ماده 100ملزم به ارائه گزارش های دوره ای از نتایج تصمیمات کمیسیون ماده 100 به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هستند.

روایت چمران از اشکال برج های منطقه 22

دنیای اقتصاد: رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: برج سازی های منطقه 22 منطبق بر اصول شهرسازی نیست و منجر به افزایش جمعیت پذیری این منطقه خواهد شد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به مشکلات منطقه 22 پایتخت اشاره کرد و گفت: بلندمرتبه سازی هایی که در این منطقه انجام شده موجب جمعیت پذیری بیش از اندازه در این منطقه می شود که منطبق بر اصول شهرسازی نخواهد بود.او ادامه داد: در حال حاضر که هنوز جمعیت در این بلند مرتبه سازی ها اسکان نیافته اند ترافیک این منطقه بسیار شدید است چه رسد به اینکه جمعیت هم در این منطقه ساکن شوند.