آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۸
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

انتشار 24 چهارمضراب از استاد ابوالحسن صبا

کتاب 24 چهارمضراب از استاد ابوالحسن صبا، تدوین، آوانویسی و اجرا برای ساز نی سیامک جهانگیری از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

سکته نوازنده پیشکسوت ویولن در بیمارستان

عباس خسروی، نوازنده پیشکسوت ویولن وعضو ارکستر ملی است که به علت ناراحتی ریوی و تب و لرز به بیمارستان مراجعه کرد و پس از چند روز، دچار سکته مغزی شد.

روایتی نو از داستان های کهن در نمایشگاه عهد عمیق

نمایشگاه نقاشی های نارنج کاظمی با نام «عهد عمیق» در گالری ایوان افتتاح شد. نارنج کاظمی در نخستین نمایشگاه انفرادی خود 13 اثر را که با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده اند به نمایش گذاشته است.

تهران، میزبان قصه گویان برگزیده

مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، 27 بهمن تا اول اسفند میزبان 57 قصه گو از سراسر کشور و تعدادی از قصه گویان بین المللی است.

صدور پروانه ساخت برای سه فیلمنامه

فیلمنامه های «دیوانگی» به تهیه کنندگی حسن شکوهی، کارگردانی و نویسندگی رضا قهرمانی با موضوع حادثه ای، «ملکه جیجانکو» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسن نجفی با موضوع اجتماعی و «هزار پا» به تهیه کنندگی محمدرضا رخشان، کارگردانی ابوالحسن داوودی و نویسندگی علیرضا جزینی با موضوع کمدی- اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

آغاز اکران «هفت ماهگی» از 15 دی

اکران فیلم «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی از چهارشنبه 15 دی ماه در گروه آزاد آغاز می شود.

«می فهممت» فروتن آماده انتشار

نخستین مجموعه آثار محمدرضا فروتن بازیگر سرشناس سینما در عرصه موسیقی با نام «می فهممت» منتشر می شود. این آلبوم که مراحل اخذ مجوزهای آن به پایان رسیده طی هفته های آینده و قطعا در همین زمستان روانه بازار خواهد شد.

درگذشت نویسنده مشهور فرانسوی

میشل دئون نویسنده، دراماتورژ و استاد دانشگاه قرن بیستم میلادی اهل فرانسه و در 97 سالگی چشم از جهان فروبست.

این نویسنده نامدار که از اعضای آکادمی فرانسه بود، در جهان انگلیسی زبان با ترجمه دو کتابش شناخته می شد: رمان «امشب کجا می میری؟» که کتابی زندگینامه ای و داستانی از زندگی مردی در فرانسه در سال 1981 بود و نخستین اثر ترجمه شده او به زبان انگلیسی در سال 1989 محسوب می شد.

ترجمه انگلیسی رمان دیگر وی «پسر سرراهی» که سال 1975 منتشر شد و با طنزی قوی داستان «تام جونز» هنری فیلدینگ را به دهه 1930 فرانسه برده است، سال 2013 منتشر شد.