آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۸
صفحه آخر
۱۲

عربستان فرماندهی ائتلاف سعودی در جنگ یمن را به فرمانده سابق ارتش پاکستان سپرد!

برخی منابع عربی اعلام کرده اند، رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان، فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی در جنگ یمن را برعهده گرفته است.

به گزارش تسنیم به نقل از «فرست پست»، ژنرال «راحیل شریف» فرماندهی ائتلاف سعودی را در جنگ یمن پذیرفته است. این رسانه حتی مدعی شده ایران اطمینان داده در صورتی که ژنرال راحیل شریف فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده بگیرد، نقش پاکستان برای پا در میانی در بحران یمن را می پذیرد! طبق ادعای این رسانه، ژنرال راحیل شریف به عنوان فرمانده ائتلاف نظامی عربستان و میانجی بین طرف های درگیر از نفوذ خود استفاده می کند تا حوثی ها را به میز مذاکره بکشاند.

در این بین برخی منابع هم گزارش داده اند که ژنرال راحیل شریف در دیدار با ملک سلمان پادشاه عربستان برای «میانجی» واقع شدن ابراز آمادگی کرده است. خبر سپرده شدن فرماندهی ائتلاف سعودی به «راحیل شریف» از سوی برخی رسانه های پاکستانی مثل «شیعت نیوز» هم منتشر شده است. این رسانه گزارش داده، این خبر تاکنون از سوی منابع رسمی تایید نشده است اما اطلاعات موجود نشان می دهند که ژنرال راحیل شریف فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده گرفته است. سال گذشته نیز شبکه تلویزیونی «دنیا نیوز» پاکستان مدعی شده بود ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور پیشنهاد داده تا فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را پس از بازنشستگی از سمتش به عهده بگیرد. عربستان در سال 2015 میلادی اعلام کرد که این کشور ائتلاف جدید نظامی متشکل از 34 کشور از جمله پاکستان تحت عنوان مبارزه با تروریسم در منطقه تشکیل داده است. عربستان در حالی در سال گذشته از تشکیل این ائتلاف خبر داد که خود بزرگترین حامی تروریست ها در منطقه است. هرچند بعد مشخص شد برخی از کشورهایی که آل سعود از عضویتشان در این ائتلاف خبر داده بود، خودشان از این ماجرا خبر نداشتند! پاکستان نیز هرگز حاضر نشد رسما عضویت در این ائتلاف را تایید کند.