آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۹
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

صالحی امیری با اشاره به شرایط روز کشور:برخی در زمین دشمن بازی می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم از فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان جنگ فاصله گرفته اند، بنابراین نیازمند عاجل به گفتمان سازی در این عرصه هستیم، هر چند با بنر و همایش به آن نخواهیم رسید بلکه در عمل باید این گفتمان در جامعه تسری یابد.

سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در نخستین همایش دبیران استانی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان این مطلب گفت: جامعه ایران بسیار پیچیده و پیش بینی ناپذیر است، همه تحولات نشان می دهد که نتوانستیم آن طور که باید و شاید واقعیت های جامعه را پیش بینی کنیم.

صالحی امیری با بیان اینکه دولت و شورای عالی فضای مجازی اعتقادی به انسداد شبکه های اجتماعی ندارند، گفت: همچنانکه در حوزه تغذیه نیازمند استانداردهایی برای تضمین سلامتی هستیم، برای سلامت مصرف فرهنگی نیز نیازمند اجرای الگوی صیانت از این فضا هستیم.

صالحی امیری با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، ادامه داد: امروز می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج داد و یکبار دیگر آن را بازتولید کرد. وی با بیان اینکه با بخشنامه، توصیه و نصیحت مسائل جامعه حل نمی شود، ادامه داد: باید برای جوانان امروز اسطوره سازی کرد، اکنون نیاز به اسطوره هایی چون خرازی، باکری و چمران داریم. باید در شرایط کنونی، کتاب ها و قلم ها در مسیری حرکت کنند تا بتوانیم در دهه چهارم انقلاب دارای جامعه ای اخلاق مدار، آینده نگر و مقاوم در برابر تهاجم دشمن باشیم. وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه استراتژی روحانی ثبات و آرامش است، تصریح کرد: در این شرایط می توان کار انجام داد، بنابراین باید از تنش و منازعه عبور کرد زیرا با آن نمی توان به توسعه دست یافت. عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری این مطلب که برخی در زمین دشمن بازی می کنند، گفت: تحریم ها لغو شد در حالی که ذیل فصل هفت بودیم، بدان معنا که آمادگی برای اقدام نظامی علیه ایران وجود داشت و همه دنیا ضد ما بسیج شده بود.

وی با بیان اینکه پس از برجام زنجیر تحریم ها و تحقیرها پاره شد، گفت: امروز نه تنها برای سفر به هیچ نقطه دنیا مشکلی وجود ندارد بلکه شاهد صف مقامات برای حضور در ایران هستیم زیرا نگاه افکار عمومی متفاوت شده، از این رو برجام یک نیاز ضروری در این مقطع برای عبور از یک بحران بزرگتر بود.