آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۹
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

بازگشت وحشی بافقی به زادگاهش

سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق گفت: درنشست اخیر سرپرست فرمانداری و اعضای شورای شهر بافق با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع انتقال قبر وحشی بافقی از یزد به بافق مطرح شده است. محمد عباسی در این باره تصریح کرد: پس از بحث و بررسی، علی اصغر کاراندیش معاون وزیر اعلام آمادگی کرد در صورت طی مراحل قانونی و شرعی با قالب بندی و رعایت نکات ایمنی، قبر وحشی بافقی را از یزد به زادگاهش بافق منتقل کنیم تا در راستای گرامیداشت این شاعر بلندآوازه گامی برداشته باشیم.

«صدا همان که می شنوی نیست» در باغ موزه قصر

نمایش «صدا همان که می شنوی نیست» کار ماهی عظیمی این روزها در باغ موزه زندان قصر اجرا می شود. این نمایش به گونه ای مستند داستانی و در ژانر اجتماعی است. علاقه مندان می توانند برای دیدن این نمایش به انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، میدان پلیس، موزه زندان قصر، بند سیاسی مراجعه کنند.

انتشار خاطرات کامران فانی

کتاب خاطرات کامران فانی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر و راهی بازار نشر شد. کتاب خاطرات کامران فانی با عنوان «شمع خرد: خاطرات کامران فانی» با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. تحقیق و تدوین این کتاب توسط پیمانه صالحی انجام شده و کتاب در حجم 160 صفحه به چاپ رسیده است.

بازگشت فیلم کوتاه به فجر

مدیر عامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران از بازگشت فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بعداز هفت سال خبر داد.

انتخاب «پردیس ملت» به عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر

پردیس ملت برای دومین سال به عنوان کاخ مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

درگذشت نویسنده برنده بوکر

«جان برگر»، منتقد هنری و رمان نویس انگلیسی که در سال 1972 برنده جایزه «بوکر» شده بود، در سن 90 سالگی از دنیا رفت. «برگر» کار خود را به عنوان نقاش شروع کرد و پس از روی آوردن به نویسندگی، به عنوان یکی از برجسته ترین منتقدان هنری شناخته شد. او کتاب های متعددی در حوزه های رمان، نمایشنامه، شعر و فیلمنامه نویسی به چاپ رسانده بود.