آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۹
اجتماعی
۴

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس

مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس خبر داد و گفت: اکنون 100 میلیارد تومان اعتبار برای تامین شیر رایگان مدارس تخصیص یافته است.منصور مجاوری درباره آخرین وضعیت توزیع شیر رایگان در مدارس کشور افزود: بر اساس اعتبار مصوب دولت، توزیع شیر رایگان در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما وی گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس 15 استان کشور نیز در دست اقدام برای توزیع است و مابقی نیز تا امروز شیر توزیع خواهد شد.مجاوری با بیان اینکه مطابق روال باید از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن شیر در مدارس توزیع شود، افزود: با توجه به اینکه تابع ضوابط بودجه دولت هستیم، لذا تا تامین اعتبار مربوط به شیر مدارس صبر کردیم.

وی گفت: با اعتبار مصوب کنونی، بدهی و مطالبات مربوط به شیر مدارس را که از پارسال باقی مانده بود پرداخت کردیم و بخشی هم به تامین اعتبار جهت توزیع شیر در مدارس اختصاص یافت. او با اشاره به اعتباراتی که برای شیر رایگان در مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: اکنون 650 میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندسازی یارانه ها و ردیف بودجه عمومی دولت به طور کلی برای تامین شیر رایگان مدارس اختصاص داده شده است و به هر میزان که از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد شیر توزیع خواهد شد.