آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

شاعر سوری: عاشق ایران هستم، چون مردمی مقاوم دارد

بانوی شاعر سوری که در مراسم اختتامیه جشنواره شعر انقلاب، پرچم ایران را بوسیده بود، دلیل این کار را عشق به ایران به خاطر داشتن مردمی مقاوم دانست.

هیلانه عطاءالله شاعر سوری، در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه حوادث اخیر برای سوریه و مردم سوریه اتفاقات تلخی را رقم زده است و حتی اوباش گران به اندازه ای پیش رفتند که در مقابل دولت سلاح برداشتند و به مبارزه مسلحانه دست زدند. متاسفانه اینها تبدیل به دروازه ای برای ورود تروریسم و افراط گرایی در سوریه شده اند. چرا که تنها به خواسته های غرب و کسانی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند، عمل می کنند.این شاعر سوری درباره تاثیر شعر و ادبیات بر ملت ها نیز گفت: شعر در مقایسه با دیگر هنرها، تاثیر ویژه ای بر مخاطبان دارد. برای همین شعر در شرایط امروز سوریه وظیفه مهم و گسترده ای بر عهده دارد. نخستین وظیفه شعر بیدار کردن مردم در برابر دسیسه ای است که در سوریه انجام می شود. دوم گسترش فرهنگ وطن خواهی است.

وی اظهار داشت: از طریق شعر توانسته ایم مفاهیم شهادت و ایثار را تکریم و تبیین کنیم و در واقع کلمات حکم گلوله را داشتند و در مقابل ظلم با کلمات ایستادیم.

این شاعر سوری در پایان و در پاسخ به این پرسش که چرا در جشنواره شعر انقلاب بر پرچم ایران و سوریه بوسه زدید؟ گفت: این کار من حاصل عشق من به ایران و سوریه است، مردمی مقاوم که مقاومت را در اولویت دارند.