آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۹
جهان
۲۰

شناسایی هویت عامل حمله تروریستی «رینا»

گروه جهان/ پلیس ترکیه پس از حدود 60ساعت تحقیق و تفحص موفق به شناسایی هویت مهاجم حمله تروریستی کلوب رینا شد.

وی «لاخه ماشراپوف» از کشور قرقیزستان است. درهمین حال رسانه های ترکیه از دستگیری 12 نفر در استانبول به ظن دست داشتن در این حمله حکایت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در تصاویر جدید منتشر شده «لاخه ماشراپوف» با موهای مشکی در حال تحویل دادن مدارکی به یک مقام که پشت یک گیشه نشسته، است. سایت خبری «خبر ترک» نیز تصویری واضح تر از مظنون اصلی این حمله تروریستی منتشر کرده که در آن مظنون، عکسی را به صورت سلفی از خود گرفته است.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه درباره روند عملیات دستگیری مظنون حمله تروریستی استانبول به رسانه ها گفته است، مقام ها اثر انگشت و مشخصات ظاهری اولیه مظنون را یافته اند و قول شناسایی سریع او را داده اند.

به گزارش «خبر ترک»، عملیات تعقیب این مظنون در منطقه «زیتون بورنو» استانبول در جریان است و تاکنون یک خانه مورد تفتیش قرار گرفته و پلیس به چند منطقه و خانه نیز یورش برده و 12 نفر را که احتمال می رفته در داخل کلوب یا خارج کلوب به عامل تروریستی کمک کرده باشند، دستگیر کرده است اما مظنون در میان دستگیرشده ها نیست.

منابع آگاه پلیس پیشتر به خبرنگاران گفته بودند مظنون شاید اهل ازبکستان یا قزاقستان بوده باشد، اما جدیدترین تحقیقات نشان داد وی اهل قرقیزستان است. در حمله تروریستی بامداد اول ژانویه 2017 در کلوب رینا در منطقه اورتاکوی استانبول، 39 نفر کشته و 69 نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.