آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۹
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

احیای 100 واحد صنعتی و معدنی تعطیل شده در همدان

با پرداخت تسهیلات رونق تولید، 100 واحد صنعتی و معدنی تعطیل شده در استان همدان احیا شد.

«حمیدرضا متین»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درگفت و گو با ایرنا افزود: دراین واحدها، هیچگونه فعالیتی حتی با ظرفیت اندک هم انجام نمی شد. عمده مشکل این واحدهای صنعتی و معدنی موانع بانکی، محیط زیست و مالیات و دارایی بود که همه آنها بررسی، رفع و دوباره این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

علاوه براین، 111 واحد صنعتی ومعدنی استان که ظرفیت تولیدی آنها به کمتر از ظرفیت اسمی رسیده بود، حمایت شدند. ظرفیت تولیدی این تعداد واحد با تزریق نقدینگی از 20 تا 30 درصد به بالای 60 درصد رسید. برخی از واحدهای تولیدی این استان که ظرفیت آنها به 50 درصد کاهش یافته بود نیز با تزریق نقدینگی به بیش از 70 درصد ظرفیت تولید رسید.

ایجاد ظرفیت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی رامیان

شهرک صنعتی رامیان در شرق گلستان با توجه به وسعت مناسب، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده و متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، «علی یزدانی»، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دربازدید ازاین شهرک صنعتی، برتکمیل زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی این شهرستان تاکید کرد.

«حجت الله خلیل زاده»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این بازدید ازعقد 26 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک صنعتی رامیان خبر داد و گفت: تاکنون 7 واحد صنعتی با اشتغالزایی 100 نفر در شهرک صنعتی این شهرستان به بهره برداری رسیده است. رامیان در مجموع 32 واحد تولیدی دارد که 19 واحد آن با ظرفیت کمتر از 60 درصد فعال است.