آرشیو شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۱
صفحه اول
۱

بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد

تکذیب شایعات درباره نهاد ریاست جمهوری

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ادعاهای کریمی قدوسی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری درباره ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری، بدون اطلاع نهادهای امنیتی یا حضور نداشتن رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری را تکذیب کرد و طرح چنین شایعاتی را ناشی از نزدیک شدن به زمان انتخابات دانست.

مرتضی بانک، در گفت و گویی با ایرنا که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری صورت گرفت، اظهارکرد: من مطمئنم که آقای رئیس جمهوری با همه قوت و قدرت در مجموعه ریاست جمهوری و در محل اصلی ریاست جمهوری همواره حضور داشته و فعالیت می کنند و نیازی به حضور در مکان های مختلف و متنوع ندارند.

وی با بیان اینکه نمی داند این صحبت ها با چه رویکرد و براساس چه نشانه هایی است، ادامه داد: هرکاری در مسائل امنیتی نهاد ریاست جمهوری شده با هماهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قطعا تخلف نبوده است.

بانک خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که قوای مختلف وقتی می خواهند موضوعی را مطرح کنند، به بازتاب های منفی توجه داشته و اسناد و مدارک بیشتری را بررسی کنند.

وی با ابراز تاسف از افزایش شایعه پراکنی در جامعه گفت: امروز فرصتی برای مخالفان شده تا علیه دولت، تحرکات خود را منسجم کنند و این سخنان نیز ناشی از نزدیک شدن به انتخابات است.

این مقام نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: من بعید می دانم که قوه قضائیه به سمتی برود که اسیر یکسری جوسازی ها و شایعات بی محتوا شود و از کار اصلی خودش باز بماند. قوه قضائیه البته در گذشته در این مسیر حرکت می کرده، اما امروز باید بیش از گذشته بر آن متمرکز شود و جلوی کسانی را که ایجاد شایعه و جوسازی می کنند بگیرند.

وی تاکید کرد:دستگاه قضایی با تولیدکنندگان اخبار و فیلم های بسیار وقیحی که حتی نسبت به شخص رئیس جمهوری ساخته می شود، برخورد کند و اجازه ندهند که حیثیت و موقعیت مقام ریاست جمهوری یا قوای دیگر مخدوش شود. اگر امروز شخصیت رئیس جمهوری مورد خدشه و حمله قرار گیرد، فردا بعید نیست که دیگران نیز با همین مشکل روبه رو شوند. در روزهای گذشته اظهاراتی مبنی بر وجود شائبه خرید و ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری مطرح شده بود.