آرشیو شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انفجار در ساختمان مسکونی جان یک نفر را گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: بر اثر انفجار در انباری یک ساختمان مسکونی مرد 60 ساله ای جان خود را از دست داد.

جلال ملکی به فارس گفت: صبح دیروز انفجار در یک ساختمان مسکونی واقع در منصور شرقی بعد از اتابک به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلام و با حضور آتش نشانان مشاهده شد در قسمت انباری یک ساختمان دو طبقه مسکونی انفجاری رخ داده است و یک مرد 60 ساله نیز به دلیل این انفجار در داخل انباری محبوس شده است.

ملکی افزود: آتش نشانان بلافاصله این مرد را از زیر آوار خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که مشخص شد جان خود را از دست داده است.

به گفته وی، علت انفجار نشت گاز از کپسول 11 کیلویی و جرقه روشن شدن لامپ بوده است.

خسارت مالی سنگین در آتش سوزی کارگاه کفاشی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران همچنین از وقوع یک فقره آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی در بزرگراه آزادگان در بامداد پنجشنبه خبر داد.

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه یک گاراژ در محدوده چهاردانگه با سه کارگاه 250متری بود، افزود: آتش سوزی در یکی از این کارگاه ها که مختص تولید کفش و کتانی و مملو از مواد اولیه تولید همچون تینر و چرم در حجم زیاد بود رخ داده بود و خطر سرایت آتش به کارگاه کناری که یک کارگاه ام دی اف بود وجود داشت.

به گفته ملکی، با اقدام به موقع ماموران آتش نشانی آتش کنترل و خاموش شد و با وجود اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت اما خسارت مالی زیادی برجای گذشت.

نجات اعضای یک خانواده از گاز گرفتگی

سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنین از حادثه گاز گرفتگی در بامداد پنجشنبه خبر داد که در یک ساختمان مسکونی در خیابان دوم نیروهوایی رخ داد.

ملکی افزود: پس از حضور ماموران آتش نشانی مشخص شد که در طبقه سوم یک ساختمان قدیمی نشت گاز اتفاق افتاده و یک آقا و خانم 40 ساله با یک دختر و پسر 3 و 4 ساله دچار مصدومیت شدند که خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشان ها و همسایه ها این حادثه هم خسارت جانی به دنبال نداشت.

وی با بیان اینکه با حضور کارشناسان آتش نشانی، علت حادثه جدا شدن دودکش بخاری از دهانه دیوار اعلام شد، تصریح کرد: لازم است که شهروندان هر چند روز یکبار محل اتصالات را کنترل کنند.