آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۹
اقتصاد
۴

اقتصاد جهان

شکایت دوباره از فولکس واگن

یک انجمن ارائه دهنده خدمات حقوقی در آلمان به نمایندگی از یک مشتری فولکس واگن علیه این کمپانی در شهر براونشوایگ، واقع در شمال این کشور اقامه دعوی کرده است.

به این ترتیب ادعا شده در خودروی این مشتری از نرم افزارهای غیرقانونی ایجاد اختلال در تست های میزان آلایندگی هوا به کار رفته است. بر این اساس از دادگاه خواسته شده فولکس واگن را به پس گرفتن خودرو و پرداخت غرامت به مشتری محکوم کند.

یان آیکه آندریزن، یکی از بنیانگذاران انجمن خدمات حقوقی مای رایت گفت: «هدف این است که ثابت شود هر مشتری حق دارد خودروی خود را پس دهد و مبلغ پرداخت شده در زمان خرید به او بازگردانده شود. مسلما کسانی که تمایل دارند خودروی خود را پس ندهند، شامل این بازپرداخت نمی شوند، اما حق دارند از پرداخت غرامت مالی به دلیل از دست رفتن ارزش خودرو بهره جویند.»

کمپانی فولکس واگن پیش از این پذیرفته که در 11 میلیون دستگاه خودروی ساخت این شرکت از نرم افزارهای غیرقانونی استفاده شده است. / فرانس

رشد ساخت وساز در انگلستان

فعالیت های بخش تولیدات و ساخت وساز در بریتانیا در ماه دسامبر گذشته به بالاترین میزان رشد از سال 2014 رسیده است.

افزایش تقاضای داخلی و خارجی برای بخش تولیدات و ساخت وساز به رشد آن شتاب بخشیده است. در ایرلند نیز فعالیت های این بخش در ماه دسامبر به بالاترین میزان رشد خود طی 17 ماه اخیر رسیده است. آخرین آمار و ارقام از فعالیت های بخش های مختلف اقتصادی در بریتانیا طی ماه های اخیر نشان می دهد اقتصاد این کشور نسبت به تبعات رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی ماه ژوئن مقاومت بالایی داشته است. / بلومبرگ

درخواست عربستان از اعضای اوپک

عربستان سعودی از تولیدکنندگان نفت که در توافق اخیر کاهش تولید مشارکت داشته اند خواست تا به برقراری ثبات در بازار جهانی نفت کمک کنند.

شورای وزیران دولت عربستان با صدور بیانیه ای بر اهمیت «ثبات و هماهنگی و تقویت همکاری ها میان دولت های عضو (اوپک) و تعهد به اجرای توافق کاهش تولید که در ماه نوامبر حاصل شد» تاکید کرده است.

تحلیلگران منتظرند ببینند تولیدکنندگان چه اقدامات عملی ای در خصوص اجرای توافق کاهش تولید صورت خواهند داد. / رویترز