آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۹
جهان
۶

200 روز از محاصره الدراز بحرین گذشت

حمایت مردم از رهبر معنوی بحرین ادامه دارد

در آستانه گذشت 200 روز از محاصره منطقه الدراز، محل سکونت شیخ عیسی قاسم، فعالیت ها و اعتراضات مردمی در واکنش به این اقدام، با وجود حضور و کنترل شدید نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز به روز افزایش پیدا می کند.

گروه ها و جمعیت های مختلف سیاسی از عموم مردم در تمام مناطق بحرین برای شرکت در برنامه هایی که از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز و تا جمعه ادامه پیدا می کند، دعوت کرده اند. این فعالیت ها با نام «عزم و اراده فدائیان آیت الله عیسی قاسم را پایانی نیست» صورت می گیرد.

تجمع روز گذشته در محدوده منزل رهبر معنوی انقلاب بحرین یکی از مهم ترین برنامه های مردم در اعتراض به محاصره در این روزها بود. در پی تحصن فدائیان آیت الله، میدان الدراز، میدان «فداء» نام گرفته است.

همچنین پیش بینی شده تا ساعات پایانی امشب (پنجشنبه) ساکنان تمام مناطق بحرین طی یک فراخوان مردمی با خودروها و حتی پای پیاده به طرف منزل آیت الله عیسی قاسم به منظور شکست محاصره منطقه الدراز حرکت کنند.

در ادامه برنامه، روز جمعه عصر نیز مردم با حضور در تظاهرات خیابانی اعتراض خود را به محاصره منطقه و سلب تابعیت و محاکمه مرجعیت بحرینی، اعلام خواهند کرد.

پایان فعالیت های مردمی، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در شامگاه جمعه در میدان فداء خواهد بود.

این تحولات در حالی است که به گزارش پایگاه خبری اللولوه، روز سه شنبه علمای بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کردند، با توجه به گذشت حدود 200 روز از محاصره منطقه الدراز و منزل شیخ عیسی قاسم از همه آزادگان جهان عرب و اسلام می خواهیم همگی یکصدا خواستار پایان محاصره ظالمانه شوند.

این بیانیه تاکید کرد این اقدام، جنایت از پیش سازمان یافته رژیم آل خلیفه است که روز به روز با افزایش اقدامات تروریستی، امنیت را از اهالی این منطقه سلب کرده به طوری که بتازگی این رژیم در اقدامی با ارسال باندهای تروریستی به این منطقه و شلیک های هوایی جو رعب و وحشت برای ساکنان آن فراهم آورده است.