آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۳
سیاسی
۲۲
یادداشت

دبیرکل جبهه پیروان خط امام ورهبری

محمدرضا باهنر (عضو هیات امنای انقلاب اسلامی)

انا لله واناالیه راجعون

بی شک در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه ای مهم برای انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران عزیز خواهد بود. آیت الله هاشمی را می توان بحق عضو هیات امنای انقلاب اسلامی ایران نامید. مبارزات ایشان دوشادوش سایر یاران بزرگ امام راحل همچون رهبر معظم انقلاب (حفظ الله تعالی)، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مطهری، شهیدمفتح و دیگر مبارزان علیه رژیم طاغوت و همچنین حضور ایشان پس از پیروزی انقلاب در مسئولیت های بسیار مهم و حساسی همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان او را به یکی از یاران و همراهان امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب در میان سایر بزرگان انقلاب بی بدیل ساخته بود.

مرحوم آیت الله هاشمی در دوران دفاع مقدس نیز پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا، با حکم امام(ره) جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت و پس ازحماسه قهرمانانه ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس، دوران سازندگی را برای زدودن آثار و خرابی های جنگ تحمیلی از سیمای کشور آغاز نمود و برای آبادانی ایران عزیز با همه وجود تلاش می کرد.

خطبه های دشمن شکن ایشان در نمازهای جمعه هیچ گاه از خاطر ملت شریف ایران نخواهد رفت و امروز بسیاری از مدیران ارشد نظام تربیت شده و پرورش یافته دست آن مرحوم هستند و بحق مصداق «عاش سعیدا و مات سعیدا» بود.

اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را به مقام عظمای ولایت و آحاد ملت شریف ایران و بیت آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن یار سفر کرده علو درجات و مغفرت واسعه الهی را خواستارم.