آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۳
ورزشی
۲۳

گفت و گوی «ایران» با ملی پوش والیبال ایران

گیوه: شرایط مالی برای ما اولویت نیست

کوروس سلیمانی

حدود سه هفته پیش یک باشگاه بلغارستانی به نام «شومن» به دو بازیکن تیم ملی والیبال بانوان ایران (زینب گیوه از تیم دانشگاه آزاد و مائده برهانی از تیم بانک سرمایه) پیشنهاد بازی در این تیم را داد که با مخالفت باشگاه هایشان روبه رو شد. پس از آن سرانجام باشگاه بانک سرمایه رضایت خود را با انتقال مائده برهانی اعلام کرد تا این بازیکن نخستین لژیونر والیبال ایران باشد اما در این میان مشکل زینب گیوه حل نشده تا انتقال این بازیکن در هاله ای از ابهام باقی بماند.

زینب گیوه دیروز درباره آخرین اتفاقات این موضوع به خبرنگار «ایران» گفت: «در آخرین صحبتی که با مسئولان باشگاه داشتم، قول دادند که رضایتنامه من را صادر کنند اما شرط گذاشتند که بتوانند جایگزینی برای من پیدا کنند و منتظر هستم که این اتفاق بیفتد. تیم بلغارستانی کماکان منتظر ما است و امیدوارم موضوع رضایتنامه طولانی نشود تا این فرصت از دستم برود.»

وی در پاسخ به این سوال که شما پیش از آغاز فصل پیشنهاد این باشگاه را داشتید چطور شد که در نیم فصل این موضوع بیان شد؟ گفت: «بله ما پیشنهاد باشگاه «شومن» را پیش از فصل دریافت کردیم اما به آنها اعلام کردیم که تنها با حجاب بازی می کنیم و قرار شد که آنها در این باره تحقیق کنند و تصمیم شان را به ما اعلام کنند. این موضوع تا نیم فصل طول کشید و در نهایت موافقت کردند.» بازیکن تیم والیبال دانشگاه آزاد با بیان اینکه مساله مهم بازی کردن ما با حجاب است، اظهار داشت: «ما سال های پیش نیز از باشگاه های اروپایی پیشنهاد داشتیم اما زمانی که بحث حجاب را مطرح می کردیم، قضیه منتفی می شد. حالااین فرصت پیش آمده که برای اولین بار به عنوان بانوان والیبالیست ایران با حجاب بتوانیم در لیگ های اروپایی بازی کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، تیم های اروپایی نیز دیدشان نسبت به موضوع حجاب عوض خواهد شد و شرایط برای حضور دیگر بانوان نیز مهیا خواهد شد.»

گیوه با بیان اینکه شرایط مالی برای ما در اولویت نیست، تاکید کرد: «بازی کردن بانوان محجبه ایرانی ضمن اینکه تبلیغ خوبی برای کشورمان می شود، از لحاظ فنی نیز می تواند تاثیرگذار باشد و بازی کردن در لیگ هایی که به مراتب خیلی قوی تر از لیگ ایران است، باعث پیشرفت والیبال بانوان کشورمان شود.»