آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۲
شهرستان ها
۷

اجرایی شدن 150 طرح عمرانی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: با 30 هزار میلیارد ریال اعتبار بیش از 150 طرح عمرانی در استان مازندران در حال اجراست.

ساری- خبرنگار کیهان: محمدابراهیم یخکشی گفت: از محل منابع ملی و استانی حدود 250 میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی شرکت و مبلغ 150 میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح های بزرگ آبی از جمله سد هراز، سد گلورد، کانال انتقال آب چالوس به دشت هراز، شبکه های آبیاری و زهکشی گلورد، البرز و هراز و طرح های آبرسانی به شهرهای گروه الف، آبرسانی به ساری و آبرسانی به شهر رامسر تعداد 145 طرح کوچک زودبازده در دست اجرا است.

یخکشی گفت: با اجرای سه طرح تامین آب بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در استان مهار و با اجرای کامل شبکه هراز، البرز و گلورد 175 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قرار می گیرد. وی اضافه کرد: با اجرای طرح های آبرسانی آب مورد نیاز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تامین می شود.

وی میزان پیشرفت طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران را تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت اعلام کرد و گفت: هزینه اجرایی این طرح 2200 میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

یخکشی افزود: برای حل مشکلات کم آبی شهرهای گروه الف مازندران از جمله بابل، بابلسر، و فریدونکنار فاز اول طرح فوری اضطراری با ظرفیت 300 لیتر را در سال های گذشته و فاز دوم طرح فوری اضطراری با ظرفیت 350 لیتر در سالجاری به اجرا درآمد که در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و پیش بینی می شود در سال 97 کل طرح به ظرفیت 1500 لیتر به بهره برداری برسد.