آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۲
اقتصادی
۴

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: آغاز خرید تضمینی پرتقال شب عید

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی پرتقال شب عید امسال با کمی تاخیر آغاز شده است و علت گرانی پرتقال جنوب سرمازدگی پرتقال های شمال است که تقاضا را تغییر داد.

علی اکبر مهرفرد در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه با توجه به سرمازدگی پرتقال های استان های شمالی، امسال برای تنظیم بازار شب عید چه تدبیری کرده اید؟ اظهار کرد: خرید تضمینی پرتقال همانند سال های گذشته منتهی با کمی تاخیر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم اکنون نسبت به کیفیت پرتقال های استان های شمالی اطمینان خاطر داشته باشند، تصریح کرد: پرتقال های یخ زده با کمک سازمان تعاون روستایی از رده خارج شده و برای همین اکنون پرتقال موجود کیفیت خوبی برای مصرف دارند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه چرا طی دو هفته اخیر قیمت پرتقال جنوب تا 11 هزار تومان در هر کیلو هم رسید گفت: پس از سرمازدگی و تلخ شدن برخی پرتقال های استان های شمالی، تقاضا به سمت پرتقال جنوب رفت، مضاف بر آن که فصل برداشت پرتقال جنوب هنوز آغاز نشده و برداشت در حد نوبرانه است.

به گزارش فارس، طی دو هفته گذشته با کاهش قیمت پرتقال شمال که به کیلویی 1500 تومان هم در نوع درجه یک رسید، قیمت هر کیلو پرتقال جنوب روند افزایشی داشته و از کیلویی هشت هزار تا 11 هزار تومان در نقاط مختلف پایتخت عرضه شد، اما اکنون قیمت کاهش یافته و به کیلویی چهار تا هشت هزار تومان رسیده است.