آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
صفحه آخر
۱۲

دفاع تمام قد رئیس جمهور لبنان از مشارکت حزب الله در جنگ سوریه

رئیس جمهور لبنان وقتی با مصاحبه چالشی تلویزیون سعودی العربیه درباره چرایی ورود حزب الله لبنان به جنگ سوریه مواجه شد گفت، ورود حزب الله به این جنگ، دقیق و حساب شده بود.

میشل عون در گفت وگو با شبکه خبری العربیه اظهار داشت، ورود حزب الله به سوریه بعد از رخ دادن درگیری در مرز های لبنان کاری دقیق بود، زیرا دولت توان رسیدگی به این مشکل را نداشت. وی افزود: «ما مقاومت را حمایت کردیم و علیه تروریسم ایستادیم، اما با به کارگیری سلاح در داخل مخالفیم.» رئیس جمهور لبنان همچنین تاکید کرد که راه حل بحران سوریه فقط راهکار سیاسی است و نمی توان با راهکار نظامی این بحران را حل کرد، زیرا این بحران از سوی طرف های بین المللی در خارج تغذیه می شود.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور لبنان در بخش دیگری از این گفت وگو به دلیل سفرش به ریاض اشاره کرد و گفت: «به عربستان سفر کردم چون اولین کشوری بود که از من برای سفر دعوت کرد و دلیل دیگر سفر من به این کشور ضرورت تلاش برای حل برخی از مشکلات و رفع ابهامات بود.» وی تاکید کرد: «لبنان هیچ کاری به ضرر منافع کشورهای عربی به ویژه عربستان انجام نداده است.» عون گفت: «لبنانی ها بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند و ما از آنها می خواهیم که برای حل مشکلات باقیمانده و اختلافات سیاسی حاصل شده در خصوص درگیری ها در کشورهای عربی به گفت وگو روی بیاورند.»