آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
ورزشی
۹

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تاکید کرد: شناسایی نفرات در 4 رقابت پیش از مسابقات جهانی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری از استراتژی ای که برای مسابقات فشرده سال آینده مدنظر دارد صحبت کرد و گفت: 60 تا 70 درصد بدنه تیم ملی بعد از قهرمانی آسیا عوض می شود و از تمام مسابقات قبل از جهانی نیز برای شناسایی نفرات و پتانسیل آنها استفاده خواهیم کرد. گزیده ای از تازه ترین صحبت های سجاد انوشیروانی در ادامه می آید:

* با توجه به مشورت هایی که داشتیم، می خواهیم در این رویدادها علاوه بر نفرات باتجربه از وزنه برداران جوان تر هم استفاده کنیم. چون جوان ها احتیاج دارند میدان ببینند و محک بخورند. البته بعد از قهرمانی آسیا می خواهیم 60 تا 70 درصد بدنه تیم ملی را عوض کنیم.

* در این میان بازی های یونیورسیاد و داخل سالن آسیا هم هست که می خواهیم تیم بدهیم. شاید نفراتی که مدنظر داریم برای بازی های آسیا 2018 وزنه بزنند به این رویدادها اعزام کنیم تا محکی بخورند. در کل هدف ما این است مسابقات پیش رو به ویژه مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

* برخی مسابقات به گونه ای است که وزنه برداران با 90-80 درصد آمادگی می توانند موفق باشند و نیاز به فشار آوردن زیاد نیست. از طرفی مسابقات پیش رو به غیر از جهانی در کشورهای نزدیک ایران برگزار می شود و وزنه برداران می توانند 2 تا 3 روز به آن جا رفته و وزنه بزنند.

* با این حال تمام هدف ما رسیدن به شرایط خوب برای مسابقات جهانی است. می خواهیم در آمریکا تیمی که واقعا می تواند نتیجه خوبی بگیرد و انتظارات را برآورده کند، راهی مسابقات کنیم. از تمام مسابقات قبل از جهانی نیز برای شناسایی نفرات و پتانسیل آنها استفاده خواهیم کرد.

* واقعیت این است نفرات جوان تر فاصله زیادی دارند البته ما می خواهیم زمان بیشتری به آنها بدهیم تا بیشتر تمرکز کنند شاید در مدت زمان نه چندان دور نتایج خوبی کسب کنند. البته این را هم باید قبول کنیم که وزنه برداری از لحاظ کمی در ایران دچار افت شده است. ان شاءالله با برنامه ریزی هایی که فدراسیون دارد و اردوهای مکرری که برای رده های پایه برگزار می کنند، انگیزه به وزنه برداران برگردد و شاهد افزایش کمیت در رده های پایه باشیم. در این صورت به تیم بزرگسالان نیز در آینده کمک می شود.