آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
شهرستان ها
۷

استاندار فارس: مقصران زمین لرزه خنج باید معرفی شوند

استاندار فارس گفت: تمام کسانی که در زمین لرزه شهرستان خنج مقصر بوده اند باید معرفی شوند.

سید محمدعلی افشانی در نشست شورای فنی استانداری فارس در این شهر اظهار داشت: گاهی یک سهل انگاری کوچک در ساختمان سازی موجب ریزش و از بین رفتن جان انسان ها شده است و بی گمان هیچ هزینه ای برای جبران جان انسان قابل پرداخت نیست.

وی با اشاره به زمین لرزه 5/1 ریشتری شهرستان خنج که موجب تخریب برخی منازل مسکونی و کشته شدن چهار نفر شد، خاطرنشان کرد: اگر در ساخت منازل تخریبی آئین نامه مقررات ساختمان رعایت شده بود، بی گمان چنین تخریبی روی نمی داد که بیشتر این تخریب ها نیز در ساخت وسازهای دولتی اتفاق افتاده است.

افشانی گفت: زمین لرزه خنج باید موردبررسی دقیق قرارگرفته و با تمام کسانی که در زمینه عدم رعایت مقررات ساختمان، کوتاهی کرده اند برخورد و برای تک تک آنها پرونده تشکیل شده که گزارش آن نیز باید به بنده ارجاع داده شود تا دیگران نیز یاد بگیرند که کار خود را درست انجام دهند.

استاندار فارس همچنین اظهار داشت: اینکه با توجه به وجود آیین نامه و قانون بازهم شاهد چنین مسائلی هستیم به این دلیل است که با متخلفان برخورد نمی شود حالامی خواهد مشاور یا پیمان کار باشد و پرداخت خسارت ریختن دیوار یک ساختمان باوجودی که هنوز کامل نشده است را نباید مردم پرداخت کنند و کسی باید این جریمه را بدهد که این حادثه ناشی از رفتار وی باشد.