آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
شهرستان ها
۷

مجوز ایجاد دانشکده طب سنتی در همدان صادر شد

مجوز ایجاد دانشکده طب سنتی در همدان از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

همدان- خبرنگار کیهان: مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: اخیرا چند مجوز جهت ایجاد دانشکده طب سنتی از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شده که یکی از مجوزها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

علی گودرزی افزود: با تاسیس و آغاز به کار این دانشکده، امیدواریم همدان به عنوان یکی از قطب های طب سنتی در کشور مطرح شده و مورد توجه قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: همچنین احداث 20 باب سلامتکده طب سنتی دارای تیپ استاندارد و منطبق بر معماری ایرانی- اسلامی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

وی یادآور شد: ساماندهی فعالیت های مربوط به طب سنتی و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی در این زمینه از جمله اهداف تاسیس سلامتکده های مذکور به شمار می رود.

گودرزی اظهار داشت: اقدامات لازم جهت توسعه و هدف گذاری مطلوب برای ترویج طب سنتی در همدان در دست انجام است و در همین راستا نخستین دوره آموزش پزشکان عمومی نیز برگزار شد که به شرکت کنندگان، مجوز رسمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: ورود افراد غیرمجاز و فاقد صلاحیت در کار طب سنتی، یکی از مشکلات این عرصه است که برای رفع این مشکل، طی چند ماه آینده پزشکان آموزش دیده به صورت رسمی کار خود را در استان آغاز می کنند.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دوره های تخصصی و پی.اچ.دی تغذیه در طب سنتی، امسال وارد دانشگاه همدان شده که دانشجویان آن پزشکان عمومی هستند و در آزمون دستیاری شرکت می کنند تا به عنوان متخصص طب سنتی به فعالیت مشغول شوند.