آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
شهرستان ها
۷

نیروگاه شهید رجایی قزوین، دلیل کاهش باران و برف در این شهر نیست

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین اظهار داشت: این موضوع که آلودگی نیروگاه در کاهش بارش ها و تغییر اقلیم نقش دارد؛ حرف غیرکارشناسی است.

قزوین- خبرنگار کیهان: علی فرهور خاطرنشان کرد: محوطه نیروگاه 320 هکتار است و کل استان قزوین نیز یک درصد از وسعت کشور را دربر گرفته که تغییر اقلیم و آب و هوا در کل کشور و در جهان در حال رخ دادن است و ربطی به عملکرد نیروگاه ندارد.

به گفته وی، پدیده تغییر اقلیم، جهانی است و آلودگی های محیط زیستی تنها به یک مجموعه برنمی گردد؛ بلکه به کل ساکنان یک کشور و آحاد جامعه مربوط می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حدود 4/8 درصد از تولید کل برق کشور توسط نیروگاه شهید رجایی تولید می شود؛ افزود: این میزان تولید در طی سال به میزان سه هزار میلیون مترمکعب سوخت گاز طبیعی نیاز دارد.مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین ادامه داد: هر اندازه سوخت گاز طبیعی کمتر تحویل نیروگاه شود؛ ما ناچاریم در نیروگاه بخار از سوخت مازوت و در نیروگاه سیکل ترکیبی از سوخت گازوئیل استفاده کنیم.

وی به استفاده 88 درصدی گاز طبیعی در نیروگاه شهید رجایی قزوین اشاره و تاکید کرد: در سال 94 و 95 بیشترین سهم گاز به نیروگاه ها اختصاص یافت.وی در بخش دیگری از سخنانش به نیاز مصرفی برق استان اشاره کرد و گفت: در استان قزوین حدود 5 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می شود که این نیروگاه بیش از 2 برابر مصرف استان برق تولید می کند.