آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۸۸۴۹
بین الملل
۹

آمریکا در سال 2016 هر ساعت سه بمب بر سر مردم خاورمیانه ریخت

ائتلاف جنگ را متوقف کنید در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا در سال 2016 میلادی، در هر ساعت، سه بمب بر سر مردم کشورهای منطقه خاورمیانه ریخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» در این بیانیه نوشته است ارتش آمریکا با این که این کشور با کشور دیگری رسما در حال جنگ نیست، پارسال 26 هزار و 171 بمب بر سر مردم منطقه خاورمیانه ریخت.

به گزارش ائتلاف جنگ را متوقف کنید، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری پایان دوره کاری اش اعتراف کرد اگر دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین انگلیس در سال 2013

می توانست نظر مثبت نمایندگان مجلس انگلیس را کسب کند، آن وقت باراک اوباما نیز که مایل به حمله به سوریه بود، می توانست آتش یک جنگ دیگر را در خاورمیانه برافروزد.

به نوشته ائتلاف جنگ را متوقف کنید، فعالیت صلح خواهان جهان و فشار افکار عمومی مانع حمله آمریکا و انگلیس به سوریه شد، زیرا آمریکا و انگلیس، خواهان تغییر رژیم در سوریه بودند که می توانست خطر رویارویی نظامی با روسیه را بیشتر کند.

در ادامه بیانیه ائتلاف جنگ را متوقف کنید آمده است، شمار مخالفان حمله سوریه در مجلس انگلیس فقط اندکی بیش از موافقان بود اما جنبش ضد جنگ توانست تاریخ را تغییر دهد.

به گزارش ائتلاف جنگ را متوقف کنید که بزرگ ترین نهاد مردمی ضد جنگ در اروپاست، به منظور مبارزه با خوی جنگ افروزی آمریکا و انگلیس، تلاش های صلح خواهانه باید تشدید و تمدید شود.

مجلس انگلیس در شهریور سال 1392، لایحه دولت این کشور را برای دریافت مجوز حمله نظامی به سوریه با 285 رای مخالف در برابر 272 رای موافق رد کرد.