آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۸۸۴۹
بین الملل
۹

نماینده پارلمان آلمان:اکثر قربانیان تروریسم مسلمانان هستند

یک نماینده بلند پایه حزب دموکرات مسیحی پارلمان آلمان اکثر قربانیان گروه های مختلف تروریستی را مسلمانان صلح طلب دانست و این مسئله را واقعیتی ارزیابی کرد که اغلب نادیده گرفته می شود. «وولفگانگ بوزباخ» از سیاستمداران معروف و بلند پایه حزب دموکرات مسیحی پارلمان آلمان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درباره دلایل ترور و ناامنی روزافزون در اروپا گفت: بزرگترین خطر از طرف گروه های اسلام گرای افراطی خشونت طلب به وجود می آید که سال های زیادی است به شکل سازمان های مختلف نفس نیمی از جهان را تنگ کرده اند. اکثر قربانیان این نوع ترور مسلمانان صلح آمیز هستند که این مسئله ای است که اغلب نادیده گرفته می شود. بوزباخ همچنین اظهارات اخیر یک نماینده حزب چپ آلمان که مرکل را مسئول قربانیان ترور به بار آمده در آلمان دانسته بود را رد کرده و آن را بی معنی ارزیابی کرد.

این نماینده بلند پایه حزب دموکرات مسیحی پارلمان آلمان در ادامه در پاسخ به این پرسش که خطر ترور در آلمان چه اندازه است، گفت: آلمان سال هاست که در معرض تهدید ترور بین المللی قرار دارد و تازه از زمان حمله تروریستی اخیر برلین این گونه نیست. بنابراین همچنین شرایط امنیتی از دسامبر سال 2016 اساسا تغییر نکرده است.

بوزباخ در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان آلمان و اتحادیه اروپا را بهتر در برابر ترور حمایت کرد و واکنش مناسب به حملات تروریستی چیست گفت: بهترین اقدام پیشگیرانه این است که به هیچ کس با هویت و ملیت شناخته نشده مانند انیس العامری اجازه ورود به کشورمان داده نشود.